Alla inlägg den 1 januari 2011

Av Grynisen - 1 januari 2011 20:28

Edwin har haft en jobbig dag. Han har fått en väldigt jobbig hosta, en slemhosta som säkerligen gör ont och river :-( Emellanåt hostar han så han nästan spyr, stackars lillfis!!!

 

Han har även jättesvårt att sova pga hostan. Det är nästan bara när han ligger hos mig och ammas som han kan komma till ro. Men så fort han ligger själv så går det bara någon minut så vaknar han och är så ledsen :-(


  


Nu ikväll försökte jag natta honom i över en halvtimme och han sov knappt tio minuter av dessa. Resten av tiden grät han hysteriskt, både av trötthet och antagligen halsen. Tillslut så gav jag honom Alvedon och Micke la honom i vagnen och körde honom. Då somnade han!

 

Nu har han sovit ungefär i 20 minuter och jag hoppas han sover många timmar nu innan han ev vaknar.

 

Jag vet inte riktigt vad man ska göra för att hjälpa små barn med jobbig hosta. Hostmedicin får man ju inte ge, och feber har han inte så då känns det inte som någon idé att åka till Vårdcentralen heller. Varmt vatten brukar ju lindra men det är ju oxå svårt att ge... Honung är ju inte heller bra att ge barn under 2 år, annars hade ju honungsvatten varit en grej.

 

Tips någon?

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards