Alla inlägg den 3 januari 2008

Av Grynisen - 3 januari 2008 20:47

Micke och Whille i Laem Sing.... fantastiskt vackert! Underbart...


Min fina Fliza.... så söt i sina flätor!!!


Syrran och Micke i vattenrutchkanan på hotellet :-)


Vattenrutchbanan på hotellet.... utsikten från vår balkong :-)


Jag och Whille... jag någon rödbrun ton *fnissar*


Finaste älskade barnen....


Jag längtar tillbaka så jag blir tokig.... Jag tittar på resor nästan varje dag... Men som läget är nu så är resa till Thailand tidigast 2009 som närmast....


Tur att vi har massor med underbara bilder som vi kan drömma oss bort med!

Av Grynisen - 3 januari 2008 18:42

Dagen har gått fort, redan kväll....


Vid halv åtta ska barnen lägga sig, det är dax att få en normal rytm igen med tanke på vardagen som börjar nästa vecka igen. Dessutom är det skönt att få lite egentid på kvällarna... det har inte blivit mycket med det de senaste två veckorna!


Ikväll forstätter serien "Talk to me", den ska jag kolla på i ett lutande läge i soffan *ler* Det är jag värd ;-)

Av Grynisen - 3 januari 2008 16:49

Det var en bra kvinnlig läkare jag och Fliz träffade idag.


Vi var där för lite olika orsaker med Fliz men med en sammanfattning av trötthet, blek och magont från och till.


Läkaren lyssnade på hjärta och lungor, kände efter svullna lymfar, klämde på magen. Allt kändes jättebra :-) Det gjordes även urinprov och ett annat prov som ska lämnas på analys. Imorgon eller på måndag ska även bajsprov och blodprover göras. Detta görs på ett privatsjukus därav att det inte gjordes idag. Vi kan välja själva vilken dag vi väljer...


Proverna som Fliz har gjort och kommer att få göra får vi besked om inom någon vecka. Därefter bestämmer vi tillsammans med läkaren om några mer prover bör göras, om vi ska avvakta osv... Underbart!!!


Det känns skönt att träffa en läkare som tar en på allvar. I dagens samhälle och framför allt på vanliga sjukhus är stressen stor vilket gör att en orolig mamma kanske inte tas på allvar... + denna väntan som är otrolig emellanåt.

Av Grynisen - 3 januari 2008 08:17

Det är -4 grader ute och blåst *TOKFRYSA* Det kallar jag kallt.... Jag var ute för en halvtimme sen och satte i motorvärmaren i bilen, bitande kyla...


Jag och Fliz ska iväg om en stund till en privatläkare. Min dotter har ju inte varit sitt rätta jag på ett tag, och både jag och Micke har varit oroliga. I december ringde jag till en privatläkare i Göteborg och bad om en utredningstid. Så idag klockan 10.20 ska vi vara där, det känns bra...


Där efter ska vi hem till min syrra och fika... se på alla nya tapeter som kommit upp i lägenheten sen november då jag var där sist. Det ska bli kul!!!

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards