Alla inlägg den 18 januari 2008

Av Grynisen - 18 januari 2008 18:34

Alla barnens fotbollar och andra utesaker är inlagda i garaget, skottkärrorna är oxå inkörda dig. Utemöblerna som fortfarande (!) står ute, dock under tak är ihopvikta och ligger längst in i hörnet på altanen, där borde det inte kunna komma in några vindar.


Det jag oroar mig lite för är om takpannorna ska flyga ner!? Vår bil står ute pga att vi inte rensat ur garaget ordentligt.... det är ett sånt där måste som man inte prioriterar förän det är för sent tyvärr! Med andra ord, risken finns att bilen kan få sig en törn, mindre bra med tanke på att den ska säljas inom två/tre månader.


Ute är det mörkt och TOTALT vindstilla just nu. Det är svårt att förstå att det om några timmar ska vara storm med varning av klass 2... Vem vet, stormen kanske svänger för långt åt höger och missar oss *HAHA*



Av Grynisen - 18 januari 2008 17:04

När jag hade hämtat barnen tidigare idag så åkte vi och handlade, det var ju inte bara vi i affärern *suck* Trots att vi var där runt klockan 13.30 så var det kö i kassan i ca 30 minuter!!!!!!!


Mina funderingar slog mig då om alla handlade för barnbidraget och att det var lite tomt hemma ELLER om folk bunkrade inför stormen imorgon!? Jag tror iofs med på det första alternativet, det var ju därför vi var där *HAHA*


Nu har vi precis njutit av god taco-buffé. SÅ JÄTTEGOTT!!!! Så nu sitter jag här och tittar över mina favvo-bloggar, bloggar lite själv och bara kopplar av.


Barnen leker och stämningen känns trygg...


Framåt kvällen ska det börja blåsa mera... vi får väl se vad som händer runt om kring oss...

Av Grynisen - 18 januari 2008 11:27

Hennes mage mår inte riktigt bra enligt proverna som togs förra veckan.


Hon har fått något som heter helicobacter pyloriinfektion. Det är en bakterie som gör att framför allt barn kan känna illamående och få symptom som lätt matförgifning. Denna bakterien kan även göra att man får ont i magen, magkatarr och magsår :-(


Nu ska Fliz få två olika antibiotica och ett pulver som ska göra att saltsyran i magen minskas.


Stackars min skrutta... Känns skönt att vi har fått ett svar på varför hon har haft ont i magen. Även att det inte varit påhitt för att slippa dagis osv...


Här kan man läsa om detta: http://www.smittskyddsinstitutet.se/sjukdomar/helicobacter-pyloriinfektion/



Av Grynisen - 18 januari 2008 11:03

Det varnas nu på SMHI om att man ska stanna inne pga stormen. Stormen ska ju komma in över Svealand och Göteborg :-(


Vindstyrkor som kan bli upp emot 30m/s *ryser* Riktigt obehagligt!!!


Det som oroar mig lite är att vi har en rackarns stor tall bakom huset som är allt annat än stadig. Förra året i januari så blåste det ner tre tallar vid sidan av vårat hus, som tur var hamnade ingen av träden som skadade huset. Men obehaget finns ju där...


Jaja... vi får väl se hur kvällen blir!!!

Av Grynisen - 18 januari 2008 05:17

Jag ser sååå fram emot att få sovmorgon imorgon, att få sova till klockan är sovmorgon *HAHA* Hela två timmar mer än på veckorna....


Whille är redan vaken!!! Vaknade av att han var kissinödig precis innan klockan skulle gå igång. Så nu ligger han i soffan och tittar på tennis på Eurosport. Risken är ju stor att han däckar runt klockan 20 ikväll, han kommer vara toktrött stackarn...


Inget som händer idag utöver det vanliga, det är jobb fram till klockan 12.25 Sen hämtas barnen och vi handlar lite fredagsmys. Det lutar åt tacos idag känns det som... Men det kan ändra sig!!!!

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards