Alla inlägg den 2 januari 2008

Av Grynisen - 2 januari 2008 23:25

Nu var jag bara tvungen att leta reda på den på nätet. Jag hittade den på www.discshop.se :-) Där kan man köpa hela serien för 595 kr *VILL HAAAA*


Den kanske jag ska önska mig när jag fyller år då!!! Då kanske jag även ska se till att önska mig "tittar-tid" i presenten *blink*


Nostalgikänsla.... o jaaa....


Beskrivning:
Detta är den brittiska, omåttligt populära och roliga drama/komedin där vi får följa tre par i 30-års åldern. Det handlar om kärlek, karriär, bröllop, vänskap, otrohet och sex. Kalla Fötter är serien som kommer att få Dig att skratta och gråta om vartannat...

Den är flerfaldigt prisbelönad, och har bl a vunnit Guldrosen i Montreux samt utsetts till "Bästa brittiska komediserie" ett flertal gånger.

Jenny och Pete skall när som helst bli föräldrar. Karen och David håller på att ta livet av varandra och Rachel måste bestämma sig för om hon och Adam skall försöka flytta ihop eller inte. Dessutom måste paren ta tag i diverse problem såsom impotens, otrohet och inneboenden...

Av Grynisen - 2 januari 2008 23:22

Talk to me, serien på femman som var klockan 21-23!!


Tyvärr var den bara i fyra avsnitt totalt, så imorgon visas de två sista. Men självklart ska jag även kolla på dom.


Håller även med att det var lite av "Kalla Fötter"-känsla... :-)

Av Grynisen - 2 januari 2008 20:24

En ny serie på Kanal 5 som kommer idag klockan 21. Den ska jag se tänkte jag!!!


De sa på TV:n förut att om man gillade serien "Kalla Fötter" som gick på TV4 för några år sen så är "Talk to me" en serie att följa :-)


Lite kort om serien:


Brittisk dramaserie från 2007. Del 1 av 4. Om moderna relationer i ett modernt samhälle. Vi möter Claire, Woody och Woodys bästa kompis Mitch. Claire och Woody har en liten dotter och är i full färd med att planera sitt bröllop. Allt skulle vara frid och fröjd om det inte vore för att Mitch är förälskad i Claire.


Vi får väl se om det är något att ha. Två avsnitt idag och två imorgon har jag för mig det skulle vara....

Av Grynisen - 2 januari 2008 19:01

Inte orkade jag åka och handla *HAHA* Nä... det får bli tonfisk till katterna ikväll oxå.


Whille har varit ute och lekt med kompisar hela dagen medans vi andra har tagit det lugnt. Fliz var ute en stund förut, kanske en halvtimma. Men hon har inga kompisar här än, finns ingen i hennes ålder. Så det är inte lika roligt för henne att vara ute...


Dagen har varit jättehärlig.... totalt jättekravlös!!!!


Ute har små snöflingor fallit hela dagen, jättemysigt... Det är 0 grader ute, så jag hoppas det fortsätter med lite mera snö så att barnen kan få åka lite pulka snart...


Snart är det läggdax för barnen... själv vet jag inte vad som händer senare... soffläge kanske :-)

Av Grynisen - 2 januari 2008 10:08



Vilken svordom använder du mest?

Fan, svär inte så ofta men den är mest klassisk


Äger du en iPod?

Nä, jag vet inte när jag ens ska ha tid att lyssna på musik i en iPod. Jag har mobilen om det skulle behövas



Vilken tid är din väckarklocka inställd på?

05:01


Hur många resväskor äger du?

Tre stora, två mindre


Använder du flip-flops?

Ja på sommaren :-)



Var köper du dina matvaror ifrån?

Willys, Ica, Coop


Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?

Tar heller kort


Vilken var den senast filmen du såg?

På bio var det Shrek 3 med barnen



Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän?

Det beror ju på, jag har vänner på både med och utan barn. Så det handlar om tillfälle...



Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa då?

Resa till Thailand med familjen


Har någon någonsin kallat dig lat?

Ja min man *haha*



Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?

Nix



Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu?

Ingen... har all musik på datorn


Vilken är världens bästa artist/grupp just nu?

Oj svårt... Jag är en radiomänniska, gillar blandningen av musik


Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD?

Hemligt ;-)


Vad åt du till middag senast?

Pizza (igår)



Använder du huvtröjor?

Ja emellanåt...


Kan du vissla?

Ja heter man Johanna så måste man ju det *ler*



Vem var den senaste som ringde dig?

Syrran



Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält?

Allt... men Balder på Liseberg är en favvo


Tror du folk pratar bakom ryggen på dig?

Ja det tror jag



Vilket riktnummer befinner du dig i?

031



Tittade du på tecknat när du var liten?

Älskade tecknat... då fanns det inte så ofta att se bara


Hur många syskon har du?

Två yngre systrar



Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?

Allum Partille är närmast... det är väl stort, nästa är ju Femman i Göteborg ännu större


Är du blyg inför det motsatta könet?

Ibland


Vilken film kan du alla replikerna till?

Det måste vara Astrid Lindgrens filmer


Äger du några band t-shirts?

Nej


När flög du senast?

24 augusti 2007 till Malloca och sen 31 augusti 2007 hem igen



Hur många stolar står runt ditt köksbord?

6 st



Läser du för skojs skull?

Läser nästan aldrig böcker....



Pratar du några andra språk?

Engelska


Diskar du din egen disk?

Diskmaskinen är min bästa vän :-)



Har du gråtit offentligt?

Japp


Har du en stationär dator eller en laptop?

Laptop, har även stationär



Försöker du alltid att lära dig nya saker?

Min ambition är att lära mig nya saker


Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?

Inget måste



Vill du just nu göra några tatueringar eller piecingar?

Har inga tatueringar, och ska jag göra någon blir det mina barns namn. Piercing har jag några stycken och är nöjd med dom



Kan du kasta macka?

Jag kunde det när jag var yngre iaf



Har du någonsin varit på Jamaica?

Nej


Vad har du med dig in på bion?

Popcorn och läsk


Vem var din favoritlärare och varför?

Oj... svårt!? Min SO-lärare för att han var så snygg *HAHA*



Har du dejtat någon av en annan religion?

Tror inte det



Vad har du för väder?

Grått, +1 grad och alltmänt trist



Har du en favoritblogg?

Jag har flera favoriter



Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?

Svenska, ekonomi och data



Gillar du att flyga?

Älskar det :-)



Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?

Trygghet



När sov du senast på golvet?

Ingen aning



Vilken är din favoritdrink?

Orgasm är riktigt god



Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?

6 timmar



Är dina dagar fullbokade och stressade?

Allt för ofta tyvärr


Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?

Emellanåt


Vilken är din favoritfrukt?

Banan, precis övergått från grön till gul, ej något brunt på skalen



Hur gammal blir du nästa födelsedag?

32 i mars....



Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?

Ibland.


Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?

Ja det är jag, men mest mot mig själv!



Tror du på liv på andra planeter?

Svårt det där... kanske


Vem var den sista personen som gjorde dig arg?

Det kanske är Micke, det är ju den enda som jag bråkar med OM jag bråkar *ler*


Tror du att Gud är man eller kvinna?

Könlös


Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?

Spelar ingen roll



Vad var det senaste du åt?

Lite godis igår kväll



Hur valde dina föräldrar ditt namn?

Min mormors mormor hette Johanna, det tyckte min mamma var fint


Gillar du senap?

Ja mammas senap, men även Taffelsenap



Vad säger du till själv när allt känns svårt?

Kom igen...



Skulle du någonsin hoppa fallskärm?

Jag vill, men är för feg



Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?

Ingen aning...


Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall?

Nej, bara Tradera



Tycker du om att krama folk?

Mina nära och kära... absolut



Skulle du säga att du är trendig?

HAHA jag bestämmer själv vad jag ska ha på mig...



Äger du en digitalkamera?

Ja men den börjar bli till åren nu....



Vilka kändisar har du blivit jämförd med?

Ingen vad jag vet


Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?

Ja ibland



Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?

Boken som Pigge skrev om sin familj, Tsunamin Khao Lak



Vad är du allergisk mot?

Penicillin



Får du dåligt samvete efter du ätit kött?

Nej.



Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?

Christopher



Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om?

Alla som vill får gärna skriva...

Av Grynisen - 2 januari 2008 09:54

Helt plötsligt är det en vanlig onsdag, många har börjat jobba och vardagen att satt in sin fot igen...


Själv e jag och barnen lediga :-) Micke skulle jobbat idag men är sjuk, har jätteont i huvudet så han ligger nedbäddad i sängen. Jag hoppas han mår bättre senare idag... Stackarn har huvudvärk ofta.... och inget i medicinväg hjälper *suck*


Jag och barnen har inget planerat idag. Vi ska handla lite kattmat, det är det enda... annars blir det att njuta av att vara ledig känner jag :-)

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards