Alla inlägg den 22 september 2008

Av Grynisen - 22 september 2008 20:21

Lite dålig bild men visst syns mina röda fläckar som sitter på rad. Bilden har gjort fläckarna ganska ljusa mot verkligheten. Just nu är alla fläckar mörkrosa i en irriterad hudfärg :-( Dessutom fortsätter fläckarna ända upp på min axel, precis där BH-bandet sitter.... Kliar ju inte alls *grrrr*


Jag väntar fortfarande på en tid hos hudläkaren, hoppas på en återbudstid.... Vi får väl se hur snabbt det kan gå!!!!

Av Grynisen - 22 september 2008 19:01

Jag hann bara komma hem så kom Micke med det trevliga meddelandet att båda barnen har utflykt imorgon, jag som bara trodde det var Fliz. Pannkakor var redan beställt av Fliz så det var lika bra att steka pannkisar till Whille oxå.


Samtidigt som jag satte igång så gick Micke iväg på föräldramöte. Sedan åker han vidare och tränar. Därav att förberedelserna ligger hos mig.


Så imorgon blir det pannkakor, en liten kokosboll, en bulle, frukt och saft! Barnen har valt själva och jag tycker att det är en bra lunch. När man har utflykt ska man alltid ha med sig något extra gott, därav kokosboll och bulle :-)


Min skabbiga marsvin, som numera återhämtar sig från rakning och inoljning, behövde få buren rensad. Ja det vara bara att städa igång när pannkakorna var klara. Jag bad Whille och Fliz om hjälp att hålla kolla på de små svinen medans jag hämtade spån och hö. HAHA... bra hjälp jag fick. Barnen satte sig i storarummet och spelade gogos istället. I köket sprang två små nakenfisar runt på golvet och undrade var deras bur tagit vägen *skrattar*


Efter rengörning av bur och inoljning av nakenfisarna så blev det lite belöning till de. Jag skar upp broccolli och lite apelsin och la i deras skål. Så lyckliga de blev :-) Tänk vilken lycka att få lite broccolli... önskar att jag själv hade legat på den nivån ;-)

Av Grynisen - 22 september 2008 17:32

100 g smör
1 dl socker
2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver


Blanda de torra ingredienserna i en skål. Smält smöret och häll över. Låt degen vila en stund i kylskåp.


Skala 4-5 äpplen och skär dom i tunna klyftor. Blanda klyftorna med 0,5 dl socker, 1 msk vaniljsocker och 1 msk potatismjöl.


Tryck ut degen i en pajform


Häll över äppelblandningen och pudra lite kanel över


Grädda i 200°C i ca 25 minuter, äpplena ska vara nästan klara.
Vispa en maräng av två äggvitor och ca 1 dl socker. Tänk på att man ska kunna vända skålen utan att marängen ramlar ut, då är den klar. (Äggulorna ges med fördel till en katt *s*)


Ta ut pajen ur ugnen och bred marängen över. Det är klart när marängen känns torr och har fått färg.

Servera gärna tillsammans med vaniljsås eller vaniljglass!!!!


JÄTTEGOTT!!!!!!!!!

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards