Direktlänk till inlägg 16 mars 2009

Svart svart svart

Av Grynisen - 16 mars 2009 19:39

Ja det är min hårfärg om en stund. Sitter med färg i håret och det är "Dark Mocca" som jobbar på mina hårstrån. Den färgen blir så gott som svart, snyggt!!!


Jag har fixat pannkakor till barnen när jag kom hem, en maskintvätt körs just nu och barnen leker med marsvinen. Om dryga halvtimmen börjar lugnet, då ska barnen lägga sig och jag ska koppla av vid tv:n.


Jobbdagen har varit bra, fått en del gjort. Nya artiklar igen som gjort sin entré idag. Alltid spännande att se hur kunderna reagerar.


Med tanke på det som hände med grannen igår så är jag ännu mer säker på att jag inte vill bo kvar i huset. Både jag och Micke har ju känt så i över ett år. Däremot har vi inte kommit längre än att vi tittat på lite andra hus då, men nu maler tankarna... Vi har inte bråttom att flytta, men plan B måste skrida till verket. Vill inte spendera min lediga fritid med att undvika idioter vid sidan av mitt hus.


Nä... ska kolla upp lite tomter. Vet ett ställe som är intressant att bo på. Micke ska åka till Lantmäteriet nästa vecka... Som sagt, ett långt projekt, men kanske nått positivt att se fram emot i slutändan.


Nu ska jag hänga lite tvätt, ladda en ny maskin och greja lite till innan barnen ska sova.

 
 
Ingen bild

woll

16 mars 2009 19:44

Tråkigt att ni känner så med grannen och att han ska kunna påverka ert boende, det är ju HAN som ska FLYTTA inte ni....!!! GAHHH vill ju ha trevliga grannar nu när vi flyttar och att de stannar kvar..*ler*

KRAM KRAM

 
Ingen bild

woll

16 mars 2009 19:46

Får jag fråga vilket hus det är, är det huset över vägen, eller huset mittemot ert kök? (Det bredvid de äldsta)?

Kram igen.

 
Ingen bild

Grynisen

16 mars 2009 20:04

Jag håller med dig, det är han som ska flytta. Men trots hans 80 år så kommer han överleva mig *HAHA*

Men att ha det så här tar så mycket energi. Synd att ni inte har en tomt brevid er så kunde vi hoppat uppåt *ler*

Det är huset mitt emot vårat köksfönster, garage mot garage, e du med :-)

 
Ingen bild

woll

16 mars 2009 20:52

Japp, ja är med.
Kan du inte höra med "kärringen" ovanför oss om hon vill byta med er *hehe*, så blir vi nog av med båda "gnällisarna" :-)

 
Ingen bild

Grynisen

16 mars 2009 21:19

Det hade ju varit perfekt... :-) Fan att det alltid ska vara något som jobbar sig.

Motgångar är till för att övervinnas, men ibland är orken lite låg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Grynisen - 9 januari 2014 09:44

Ibland blir det tyst här på bloggen. Det har inte funnits tid eller ork att blogga tyvärr.... Jag har jobbat mig igenom hela jul och nyår då många andra varit lediga och jag valt att jobba så mycket jag kan. Det innebar att jag jobbade 19-31 december...

Av Grynisen - 21 december 2013 08:29


Nu på morgonen har jag gjort risgrynsgröt ;-) Idag är det min förberedelsedag inför julafton. Söndag o måndag jobbar jag... Så nu är gröten precis klar!!! Jag gjorde 10 portioner. Behövs det mer så gör jag mer på kvällen den 23, dan före doppar...

Av Grynisen - 17 december 2013 22:15


Mycket som ska fixas denna veckan.... självklart har jag åkt på en jäkla förkylning :-( Näsan har varit igång sen i fredags och idag har jag fått ont i halsen, rivig hosta och öm i kroppen....   *SUCKA*   Känns som om feber är på G..... men d...

Av Grynisen - 15 december 2013 07:30

Söndag och Edwin vaknade runt klockan 6. Vi låg kvar en stund men det var bättre att gå upp. Edwin hade ingen ro att mysa i sängen... Nu sitter vi i soffan, har tänt lite ljus och satt på Musikhjälpen på Svt. Där är det morgongympa just nu :-) Fri...

Av Grynisen - 13 december 2013 10:59


Idag gick vi upp tidigt, redan klockan 6. Det är tidigt i vår familj numera då vi sällan går upp innan klockan 7 (om inte Edwin anser att det är morgon tidigare såklart) Vi skulle på Luciamorgon på Edwins dagis *mys*   Det var ett jättefint litet...

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards