Alla inlägg den 9 mars 2009

Av Grynisen - 9 mars 2009 21:58

Jag har två uppdateringar känner jag...



Uppdatering nummer ett är att fortfarande har FLiz väldigt få Vattkoppor (om det nu är det) men det är ändå någon form av prickar med lite blåsa i. Det är ju inte så längesen Whille hade Vattkoppor och jag tycker absolut att de ser likadana ut, dock lite mindre....



Fliz fortsätter att vara hemma med Micke imorgon....



Den andra uppdateringen som det varit tyst om ett tag är Fliz mage. Ni som har följt bloggen vet ju att jag och Fliz har sprungit hos läkare efter läkare pga ond mage....



Nu känns det som vi är där igen....


Fliz har klagat väldigt mycket den senaste tiden om sin magen. Både ont i magen och mår illa. Vi hittar fortfarande inget samband till när hon säger det, det bara kommer. Nu i helgen klagade hon varje dag, flera gånger. Hon åt inte ens lördagsgodis på kvällen på lördagen just för att magen gjorde så ont. Fliz sa även att det inte är någon idé att handla godis mera eftersom hon aldrig hinner äta upp det...



Micke har idag ringt och beställt tid igen hos samma läkare där vi nu måste få ta fler steg in i den världen. Fliz MÅSTE få hjälp, oavsett om det är fysiskt eller psykiskt.Hon är ju bara 6 år och hon ska absolut inte behöva acceptera att ha ont i magen så ofta som hon har...



Fliz ska även ta nytt bajsprov för att se om hon fått tillbaka Helicobacter Pyroli - en infektion i ventrikelslemmhinnan, detta har Fliz haft två gånger, varför vet vi ej...



Det känns jobbigt med den inre oron för vår Fliza, jag funderar otroligt mycket och tyvärr tänker jag ofta det allra värsta *suck* Det är nog mycket för att jag är så rädd att något ska vara fel, att det ska vara för sent att göra nått....



Usch... ibland önskar jag att jag hade makt inom sjukvården, makt att bara bestämma att det inte är ok att sluta leta förän vi har svaret på vad som är fel....



Som ni förstår så fortsätter den här resan i vår, med start den 25 mars då det är läkarbesök igen....



Av Grynisen - 9 mars 2009 17:56

Ja det är ju inte ofta jag skriver så när det inte ens har hänt något.... men totala motsatsen mot förra veckan så känns det så mycket bättre :-)


I morse innan jag åkte till jobbet så la jag över de Melodifestivallåtar som jag tycker e nått att ha på ett bärbart minne och kopplade in det i bilen... Först gick jag igenom låtarna snabbt, mest hörde början, sen valde jag Sarah Dawn Finer *toknjuta* Jag måste säga att den låten har vuxit otroligt i mina öron, jag älskar den.... Den är så otroligt mäktig och hon har ju en fantastisk röst :-) Jag tror jag har lyssnat på den 6 gånger idag i bilen *HAHA* Jag älskar början som är så lugn och sen när den "maffar" till sig *megarysningar* Löööööve....


Så när jag kom till jobbet var jag så laddad av positiv energi.... UNDERBART :-) Jag har småsjungit på låten hela dagen och direkt när jag slutade så drog jag igång låten i bilen igen, skadat eller hur *ler*


Budskapet i låten.... lyssna... det känns som om låten är till mig.... Mycket av texten stämmer i mitt liv, det som har varit... Nu är ju budskapet "Moving On" och jag lovar att göra det...

Av Grynisen - 9 mars 2009 06:52

Fliz får stanna hemma idag. Hon har inte så många prickar, drygt 10-12 stycken, men de ser ut som Vattkoppor.


Micke blir hemma idag medans jag och Whille åker iväg om en stund till skola och jobb.


Fliz sover fortfarande så jag har inte kunnat kolla på hennes mage och rygg om det har blivit några fler prickar inatt. Micke får kolla henne sedan när hon har vaknat...


Nä nu får jag fortsätta här så vi kommer iväg i tid!


Ha en trevlig dag alla bloggläsare :-)

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards