Direktlänk till inlägg 22 november 2011

Öroninflamation var det här ja

Av Grynisen - 22 november 2011 16:33

En kraftig öroninflamation på vänsterörat såg läkaren direkt när hon tittade. Det lyste ilsket rött och det var ingen tvekan om att stackars Edwin haft ont i natt :-(


Läkaren var väldigt lugn och snäll, en äldre dam närmare 60 års åldern. Hon tyckte att Edwin var jätteduktig som lät henne lyssna på lungorna och satt helt stilla i mitt knä när hon skulle titta i öronen.


Kåvepenin frukt skrev hon ut, rediga 10 ml tre gånger om dagen i fem dagar. Edwin har tagit sin medicin en gång idag och kommer få ta om en timme igen. Trots två sprutor (á 5 ml) med inte så god medicin så tog Edwin det väldigt bra :-) Han grinade lite illa men svalde, samtidigt som han mellan sprutorna fick dricka päron-Mer.


Köpte hem flytande Ipren förut. Med tanke på paniken Edwin får med supparna i rumpan så vill jag inte ge det om jag inte måste. Han tog flytande Ipren utan problem :-)


 

Edwin inne i ett roligt lekhus som fanns på Vårdcentralen :-) Ett sånt skulle man ha hemma *haha*

 
 
Elisabeth

Elisabeth

22 november 2011 19:59

Stackarn, är det hans tur nu :(
Vilken tur att det var en bra läkare och att det verkar gå bra med medicinen.
Emelia mår bra nu men gnor lite mot örat ibland, tror det beror på att det kan vara en del klet kvar innanför så vi brukar klia lite försiktigt vid med en tops i utkanten.

Hoppas han snart är frisk.
Kram E

http://knytet.bloggplatsen.se

Grynisen

22 november 2011 20:14

Jag hade nog tur med första turen medicin. Ikväll fick jag vara lite tuffare tyvärr, han sa nej och skakade på huvudet när sprutan kom fram...

Men ingen panik än iaf...

Skönt att Emelia mår bättre

Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Grynisen - 9 januari 2014 09:44

Ibland blir det tyst här på bloggen. Det har inte funnits tid eller ork att blogga tyvärr.... Jag har jobbat mig igenom hela jul och nyår då många andra varit lediga och jag valt att jobba så mycket jag kan. Det innebar att jag jobbade 19-31 december...

Av Grynisen - 21 december 2013 08:29


Nu på morgonen har jag gjort risgrynsgröt ;-) Idag är det min förberedelsedag inför julafton. Söndag o måndag jobbar jag... Så nu är gröten precis klar!!! Jag gjorde 10 portioner. Behövs det mer så gör jag mer på kvällen den 23, dan före doppar...

Av Grynisen - 17 december 2013 22:15


Mycket som ska fixas denna veckan.... självklart har jag åkt på en jäkla förkylning :-( Näsan har varit igång sen i fredags och idag har jag fått ont i halsen, rivig hosta och öm i kroppen....   *SUCKA*   Känns som om feber är på G..... men d...

Av Grynisen - 15 december 2013 07:30

Söndag och Edwin vaknade runt klockan 6. Vi låg kvar en stund men det var bättre att gå upp. Edwin hade ingen ro att mysa i sängen... Nu sitter vi i soffan, har tänt lite ljus och satt på Musikhjälpen på Svt. Där är det morgongympa just nu :-) Fri...

Av Grynisen - 13 december 2013 10:59


Idag gick vi upp tidigt, redan klockan 6. Det är tidigt i vår familj numera då vi sällan går upp innan klockan 7 (om inte Edwin anser att det är morgon tidigare såklart) Vi skulle på Luciamorgon på Edwins dagis *mys*   Det var ett jättefint litet...

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards