Alla inlägg den 22 november 2011

Av Grynisen - 22 november 2011 16:33

En kraftig öroninflamation på vänsterörat såg läkaren direkt när hon tittade. Det lyste ilsket rött och det var ingen tvekan om att stackars Edwin haft ont i natt :-(


Läkaren var väldigt lugn och snäll, en äldre dam närmare 60 års åldern. Hon tyckte att Edwin var jätteduktig som lät henne lyssna på lungorna och satt helt stilla i mitt knä när hon skulle titta i öronen.


Kåvepenin frukt skrev hon ut, rediga 10 ml tre gånger om dagen i fem dagar. Edwin har tagit sin medicin en gång idag och kommer få ta om en timme igen. Trots två sprutor (á 5 ml) med inte så god medicin så tog Edwin det väldigt bra :-) Han grinade lite illa men svalde, samtidigt som han mellan sprutorna fick dricka päron-Mer.


Köpte hem flytande Ipren förut. Med tanke på paniken Edwin får med supparna i rumpan så vill jag inte ge det om jag inte måste. Han tog flytande Ipren utan problem :-)


 

Edwin inne i ett roligt lekhus som fanns på Vårdcentralen :-) Ett sånt skulle man ha hemma *haha*

Av Grynisen - 22 november 2011 08:32

Edwin började böka redan vid midnatt inatt, men sen klockan 3 så har han gråtit och jämrat sig från och till. Antagligen har han ont i sitt vänstra öra.


Jag var orolig för att det skulle vara magsjuka på gång, men imorse vid halv sex började Edwin ta handen mot sitt vänstra öra. Så det måste vara det som spökar. Edwin har ju varit hostig och snuvig ett tag så snuvan har väl vandrat mot örat :-(


 Vi har tid på Vårdcentralen kl 11 idag. Hoppas att det är en kompetent läkare som kan ta små barn på rätt sätt.... Det är ju som lotteri att träffa läkare idag tycker jag :-(


   


Just nu är Edwin pigg och glad :-) Edwin fick en Ipren vid blöjbytet imorse och den har gjort bra effekt, skönt. Så nu sitter vi i soffan och tittar i boken med alla djur. Mysigt :-)



Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards