Direktlänk till inlägg 14 april 2012

Läkartid bokad

Av Grynisen - 14 april 2012 22:07

På fredag ska jag och Micke med Whille till läkaren. Vi åker båda två då vi är oroliga och vi känner att vi inte vill missa att prata med läkaren.


Jag vet inte hur mycket svar vi kommer ha på fredag, tror att vi kommer bokas upp på en del provtagningar osv. Så var det när Fliz hade problem med sin mage. Provtagningarna tas oftast på Carlanderska i Göteborg, så vi får säkert med remiss för blodprov och kanske nått annat.


Det som är så bra med denna läkaren är att hon alltid tar en förälder och barn på allvar. Hon är väldigt duktig och fantiserar inte fram diagnoser, eller struntar i symptom. Hon tar hellre fler tester för att vara säker, och är noggrann med att fråga oss föräldrar om vi vill kolla något mera :-) Det ger otrolig trygghet tycker jag!!!


Jag har ju funderat en hel del på vad det kan vara som gör att Whille mår dåligt. Jag tänker dumma tankar, är ju sånn, ja ni vet cancer *ryser* Men nu ikväll sökte jag även på barnreumatism. Det var mycket som stämde in på Whille, ont i benen, speciellt på morgonen, haltar ofta, ont i fötterna (som ni säkert vet sen tidigare)


Jag försöker absolut inte hitta en diagnos eller självdiagnostisera Whille, men det blir ju ändå att jag grubblar och vill göra det bra för Whille. Han har ont varje dag, slutat fotbollen för att det är jobbigt, fryser mycket, gråter ofta, söker mycket närhet hos mig....


Kanske vi är något klokare på fredag, vi har iaf fått starta vårt sökande på att få Whille att må bättre!!!


 

 
 
Jessica

Jessica

17 april 2012 19:16

Åh vad skönt att ni fick en tid så pass snabbt till Whille gumman!

Så klart du funderar och söker "diagnoser" själv, det gör man som mamma, dels för att vara lite förberedd inför läkarbesöket tror jag, och få lite tips om vilka frågor man ska komma ihåg att ställa men oxå för att man funderar så mycket på vad som ev kan vara fel.Sen står det ju mkt "dumt" på nätet oxå, som man kanske inte borde läsa *ler*

Jag ska hålla tummarna hårt för er på fredag!!

Många varma kramar

http://hhtp://jezza.se

Grynisen

17 april 2012 19:24

Whille gumman *ASG* Tur han inte läser här *fnissar*

Jag vet att det står massa dumt, o det lyckas man alltid hitta oxå *suckar* Men som sagt, det känns skönt att vi ska dit på fredag.

Puss o kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Grynisen - 9 januari 2014 09:44

Ibland blir det tyst här på bloggen. Det har inte funnits tid eller ork att blogga tyvärr.... Jag har jobbat mig igenom hela jul och nyår då många andra varit lediga och jag valt att jobba så mycket jag kan. Det innebar att jag jobbade 19-31 december...

Av Grynisen - 21 december 2013 08:29


Nu på morgonen har jag gjort risgrynsgröt ;-) Idag är det min förberedelsedag inför julafton. Söndag o måndag jobbar jag... Så nu är gröten precis klar!!! Jag gjorde 10 portioner. Behövs det mer så gör jag mer på kvällen den 23, dan före doppar...

Av Grynisen - 17 december 2013 22:15


Mycket som ska fixas denna veckan.... självklart har jag åkt på en jäkla förkylning :-( Näsan har varit igång sen i fredags och idag har jag fått ont i halsen, rivig hosta och öm i kroppen....   *SUCKA*   Känns som om feber är på G..... men d...

Av Grynisen - 15 december 2013 07:30

Söndag och Edwin vaknade runt klockan 6. Vi låg kvar en stund men det var bättre att gå upp. Edwin hade ingen ro att mysa i sängen... Nu sitter vi i soffan, har tänt lite ljus och satt på Musikhjälpen på Svt. Där är det morgongympa just nu :-) Fri...

Av Grynisen - 13 december 2013 10:59


Idag gick vi upp tidigt, redan klockan 6. Det är tidigt i vår familj numera då vi sällan går upp innan klockan 7 (om inte Edwin anser att det är morgon tidigare såklart) Vi skulle på Luciamorgon på Edwins dagis *mys*   Det var ett jättefint litet...

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards