Alla inlägg den 19 april 2012

Av Grynisen - 19 april 2012 18:11

För några dagar sen så mumsade vi på god äpplepaj med rårörd vaniljsås!


Testade att göra smulpajen med havregryn, kokos, socker och mjöl + smör. Sen ringlade jag på lite sirap innan den skulle in i ugnen. MYCKET GOTT!!! Väldigt gott med kokossmaken i degen :-) Det kan jag rekommendera!


 

Sen provade jag att göra rårörd vaniljsås. Oj oj så gott det var :-) Här blir det ingen köpe-sås längre *HAHA* Jättegott att göra egen och så enkelt sen. Prova ni med!!!


 


Rårörd vanijkräm 6 portioner:

3 äggulor
3 msk florsocker
1 msk vaniljsocker
3 dl vispgrädde


Blanda äggulor, florsocker och vaniljsocker, vispa detta pösigt. Vispa sedan grädden och blanda den med äggsmeten, rör ihop allt till en tjock kräm. (Lånad från Linnéas Skafferi)


Av Grynisen - 19 april 2012 14:00

Edwin är redan piggare, men snorig och hostig. Så hemma blir han imorgon oxå, då med Micke!


Idag har vi gjort pannkakor till lunch. Edwin älskar pannkakor, ja även de stora barnen. Så då vet man att alla blir mätta iaf :-)


 

Effektiv matlagning, två stekpannor är likabra :-)


 

Edwin satt med på köksbänken för att hålla koll på pannkaksstekningen *ler*


 

MUMS!!!


Nu ska vi gå ut en stund. Det är faktiskt +14 grader ute, men ingen sol. Så det kommer nog inte kännas som någon värme direkt... Men frisk luft är oxå bra :-) 

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards