Alla inlägg under juli 2008

Av Grynisen - 21 juli 2008 06:49

Redan igår kände jag att det var något lurigt med mitt öga, inatt var jag uppe en sväng och då såg jag gult kladd *suck* Nu när jag har gått upp så är mitt öga svullet och rött, det rinner och kliar.... Varför idag????? Blir så irriterad....


Måste till jobbet iaf. Vi är jättelite personal pga semestrar så jag vill iaf visa min goda vilja. Sen får vi se hur länge jag är kvar. Borde egentligen stanna hemma så kan Micke ge mig akupunktur i försök att häva inflamationen. Då slipper jag ju oxå ett dyrt jäkla läkarbesök + medicin... Men men


Känns konstigt att åka till jobbet idag, inte pga ögoninflamationen, utan för att jag har varit ledig tror jag. Jag känner mig inte ens motiverad :-(


Jag får ta och försöka fixa till mig lite. Kommer se ut som ett ras känner jag. Rinnande öga, halvt osminkad och glasögon. Ni kan säkert ana skräcködlan *fnissar*

Av Grynisen - 20 juli 2008 20:03

Fundering på om det är värt att bada. Whille och syrrans sambo. Ca +20 grader i vattnet...


Fliz är nöjd och glad efter doppet :-)


På promenad i Grötvik. Mycket blåsig dag men inte så kallt....


Syrran och Fliz plockar blommor i Grötvik


Pappa styrkemäter sig mot havet ;-) Whille är imponerad av vad pappa kan!!!


Fina blommor i handen, färdig med kastandet av stenar i havet


Trots höga vågor och röd flagg ville barnen bada *brrrr*


Å bada blev det.... Barnen älskade det!



Hoppa bland sanddynorna var oxå jättekul!!!


Så var det äntligen dax, RixFM Festivalen var i Halmstad!!! Barnen satt otåligt och väntade på sina idoler


Pappa försökte känna sig yngre, starköl på burk sittandes på gräsmattan vid scenen :-)


Fliz på Rickards axlar, Whille hänger trött i pappas famn


Nordman sjöng.... Fliz var så glad när hon såg sin idol!!!


Skriken hos alla småtjejer när Ola sjöng tog aldrig slut....


Coolast enligt Whille var ju självklart E-Type. Vet inte hur många fyrverkerier han brände av på tre låtar... Säkert ett 20-tal!!!

Av Grynisen - 20 juli 2008 18:13

Marsvinen och katterna är hämtade, Whille har kompis hemma och vädret är grått och trist. Vilken tur att vardagen kommer så fort *ironi*


Well well, en "flängdag" med hämtande av djuren. Marsvinen var ca 3 mil bort och katterna 1½ mil bort. Dessutom var vi tvungna att åka hem mellan varje pga att vi inte fick plats med allt i bilen samtidigt.


Dessutom har vi fått handlat lite. Komplettering i kylen där det var så gott som tomt. Skönt att det snart är lön igen :-)


I övrigt av dagen finns inte så mycket av intresse.... Micke och barnen fortsätter med sitt sommarlov medans jag återgår till mitt jobb imorgon klockan 8.00

Av Grynisen - 19 juli 2008 22:09

Beslutet om att åka hem idag tog vi i förmiddags på stranden. Känslan för min del var att det kan trots allt vara lite småskönt att komma hem, tvätta, koppla av på hemmaplan och ta det lugnt innan jobbet på måndag igen.


Sagt och gjort, vid 16.15 åkte vi mot Göteborg igen efter en solfattig men kul vecka i Halmstad.


Veckan har varit innehållsrik trots att vi helst av allt hade velat ligga på stranden varje dag och numera känt oss som pepparkakor. Tyvärr når vi inte pepparkaksnivån på långa vägar. Men vi trotsade vädret och var vid stranden nästan varje dag. Barnen har badat 5 av 7 dagar och då har solen inte visat sig mer än kanske 2-3 gånger av dessa.


Vi har småshoppat i brist på fantasi. Micke köpte sig två par nya skor, ett par Puma och ett par Quicksilver. Kanonsnygga :-) Whille har fått ett gäng nya boxershorts, bl a från JC där det var REA (I like). Syrran och hennes sambo köpte på sig tre Converse, Pumabrallor, ett antal tröjor och byxor. Märks det att köpdjävulen besökte oss :-)


Fliz har begåvats med vad vi tror är 6 års-trots på HÖG nivå *phuuu* Hon packade med ett humör som vi inte träffat på innan. Fliz såg till att leverera de mest ilskna och suraste miner + röstnivåer som får en att hoppa *fnissar* Vi sa många gånger att vi får hoppas att detta är pubertetens humör redan nu, så har hon haft det *önsketänkande* Det är väl bara att acceptera att hon även ska igenom denna fasen.


Nu har jag varit flitig med att den fjärde tvättmaskinen redan är igång, snart är allt upptvättat igen :-) Flitig är ju mitt mellannamn!!!


Imorgon ska vi åka och hämta hem våra djur igen. Själv tycker jag det är ganska skönt att vara utan djur, men barnen saknar dom så det är väl bara att sticka iväg imorgon förmiddag.


Kort sagt, en härlig vecka med för lite sol :-)



Av Grynisen - 18 juli 2008 16:09

Då får man ju passa på att utnyttja internet :-)


Vi har haft en kanonvecka, tyvärr inte så mycket sol men mycket annat kul.


Igår var Rix FM i Halmstad och uppträdde med div artister. Det var Charlotte Perrelli, E-Type, Star Pilots, Nordman, Ola och Sanna Nielsen. Barnen var otroligt förväntansfulla inför att se dessa artister. Fliz var mest nöjd med att se Nordman och Charlotte, Whille visste inte exakt men var nog nöjd över lag.


Idag är vi som sagt på BusFabriken. Temperaturen här inne är väl ca +30 *phuuuu* med en otrolig luftfuktighet, eller ska jag kalla det "svettfuktighet"... Vi, jag Micke Therese och Rickard, längtar tills att barnen är färdiglekta igen *haha*


Ikväll blir det kortspel i vanlig ordning. Det är det vi roat oss med varje kväll sen vi kom hit. Inget tv-tittande här inte....


Bilder från veckan kommer när vi kommit hem igen!!!!

Av Grynisen - 11 juli 2008 15:28

Nu ska allt bara in i bilen, sen börjar vi åka mot Halmstad.


Magarna är mätta och barnen är glada. Jag har packat varsin överraskningspåse till barnen som de ska få i bilen. En varsin tidning, mentos, Pez-godisar, Sverige-svettband till armarna och nya pennor, sudd och pennvässare. Det gör ju resan lite kortare när de har något annat att pyssla med en stund.


Det tar ju bara 1½ timme till Halmstad men redan utanför Göteborg brukar barnen fråga om vi snart är framme *HAHA*


Nä, lite raggadusch nu och sen iväg!!!


T R E V L I G   S E M E S T E R! !

Av Grynisen - 11 juli 2008 06:08

Äntligen :-)


Fredag och om dryga 8 timmar börjar min semester


Jag sov så gott när klockan väckte mig, ville sååååå gärna bara får somna om igen. Men att försova sig har aldrig varit min grej!


Nu sitter jag här, nytvättat hår och snart dax för sminkning och en snabb frukost innan jag åker!

Av Grynisen - 10 juli 2008 20:55

Här plockas det fram, planeras, skrivs lappar och mycket annat inför imorgon. Alla kläder är packat, hygien, leksaker och en del annat fixas imorgon innan vi åker.


Jag har ju turen att sluta senast klockan 14.45 imorgon. Där efter är det raka spåret hem, packa in i bilen, fräscha mig lite och sen *tjooooff* iväg.... iväg till vårat smultronställe, Halmstad :-) Där ska vi vara som längst till nästa söndag. Det ska bli såååå härligt.


Syrran och hennes sambo följer oxå med. Vi ska bo hos Mickes mormor, en underbar gammal dam som älskar att ha besök, ju fler desto bättre!!!


Vi har beställt fint väder med mycket sol


Det känns skönt att vi har "husvakt", man vet aldrig vad det är för objudna gäster som kan stryka runt hörnet annars *suck*


Nä, en tvätt till att hänga upp och en till in i maskinen. Lite "Hells Kitchen" i soffan om en timme sedan kudden :-)



Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards