Direktlänk till inlägg 8 september 2008

Jag mår nog inte så bra....

Av Grynisen - 8 september 2008 22:15

Nä det verkar inte så.... Min klåda som jag tidigare gnällt om blir inte bättre. På flera olika håll diagnostiseras min klåda som "stress-symptom" vilket jag har svårt att relatera till själv. Jag är allt annat än stressad, jag försöker verkligen att ta dagen som den kommer, inom rimliga ramar självklart. Men det kan ju vara min dåtid som kommer ikapp.... en inre stress som jag själv inte känner av än


I ett sånt här läge önskar jag att jag hade ett lösenord på denna blogg... Jag har upplevt så mycket i mitt liv som jag skulle vilja skriva om men avstår pga att det blir så personligt.


Kanske är det så att verkligheten håller på att hinna ikapp mig... Jag känner dock inget av det själv, förutom förbaskad klåda. Men rädslan inom mig finns, för vad händer den dagen jag verkligen accepterar det jag upplevt, sveken jag fått ta, tårarna jag tvingat gömma.... Det vet jag ju inte.... Samtidigt så tycker jag att jag har hanterat mitt liv bra. Har valt bort en del nära människor i mitt liv just pga att slippa bli sårad, ledsen och arg. Men kanske har jag hanterat de känslorna fel!?!?!


Jag vet inte.....


Det jag vet är att jag inte mår bra men tror ändå att jag mår bra... ja ni hör ju själva hur konstigt det låter...


För en dryg timme sen tog jag en receptbelagd tablett som förhoppningsvis ska hjälpa mig mot klådan. Den ska även vara sk lugnande :-) Men jag är lugn... jättelugn....


Fortsättning följer...

 
 
Grodis

Grodis

9 september 2008 08:35

Liksom jag vet att du finns här för mig när jag behöver, så finns jag också här för dig när och om du behöver. Det som sägs oss emellan stannar där, vettu. :-)
Bra att du är uppmärksam på hur kroppen reagerar och jag tycker att du ska söka läkare om det är så att det blir värre. STOR KRAM!

http://grodis.wordpress.com

 
Helén

Helén

9 september 2008 08:46

Nu vet ju inte jag vad som har hänt dig, men jag känner mycket väl igen mig i det du skriver!! Jag har växt upp med saker som jag nog inte har bearbetat ordentligt, förträngt. Vilket säkert bidragit till att jag fått ångest emellanåt, överäter m.m Tror säkert att din klåda kan ha med stress att göra, men det kan ju också finnas andra kroppsliga orsaker.
Jag tror att det är viktigt att man bearbetar sånt som ligger längre tillbaka i tiden, men det är svårt att ta steget. Det gör ont!
Om du vill prata så får du gärna mejla mig - det du säger/skriver stannar garanterat hos mig!!

KRAM!!!

http://vardagsliv.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Grynisen

9 september 2008 19:21

Tusen tack ni båda. Era ord värmer otroligt och det känns så skönt att det finns andra som kan förstå... Ibland behöver man inte säga så mycket, förståelsen finns där ändå.

Kram på er båda

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Grynisen - 9 januari 2014 09:44

Ibland blir det tyst här på bloggen. Det har inte funnits tid eller ork att blogga tyvärr.... Jag har jobbat mig igenom hela jul och nyår då många andra varit lediga och jag valt att jobba så mycket jag kan. Det innebar att jag jobbade 19-31 december...

Av Grynisen - 21 december 2013 08:29


Nu på morgonen har jag gjort risgrynsgröt ;-) Idag är det min förberedelsedag inför julafton. Söndag o måndag jobbar jag... Så nu är gröten precis klar!!! Jag gjorde 10 portioner. Behövs det mer så gör jag mer på kvällen den 23, dan före doppar...

Av Grynisen - 17 december 2013 22:15


Mycket som ska fixas denna veckan.... självklart har jag åkt på en jäkla förkylning :-( Näsan har varit igång sen i fredags och idag har jag fått ont i halsen, rivig hosta och öm i kroppen....   *SUCKA*   Känns som om feber är på G..... men d...

Av Grynisen - 15 december 2013 07:30

Söndag och Edwin vaknade runt klockan 6. Vi låg kvar en stund men det var bättre att gå upp. Edwin hade ingen ro att mysa i sängen... Nu sitter vi i soffan, har tänt lite ljus och satt på Musikhjälpen på Svt. Där är det morgongympa just nu :-) Fri...

Av Grynisen - 13 december 2013 10:59


Idag gick vi upp tidigt, redan klockan 6. Det är tidigt i vår familj numera då vi sällan går upp innan klockan 7 (om inte Edwin anser att det är morgon tidigare såklart) Vi skulle på Luciamorgon på Edwins dagis *mys*   Det var ett jättefint litet...

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards