Alla inlägg den 13 maj 2008

Av Grynisen - 13 maj 2008 16:29

Ja idag tog både Whille och Fliz simmärken :-)

Fliz tog "Krabban BLÅ" och den innebär:


KRABBAN BLÅ
Grundläggande vattentrygghet

Provtagaren ska, utan flythjälpmedel, lämna kant eller vuxen genom att falla framåt, i för provtagaren djupt vatten, få huvudet under vattnet, vända och ta sig tillbaka till utgångsläget. Upprepas 3 gånger.


Whille tog "Krabban RÖD" och den innebär:


KRABBAN RÖD
Grundläggande vattentrygghet

Provtagaren ska, utan hjälpmedel, falla i för provtagaren djupt vatten, vända runt och flyta på rygg. Upprepas 3 gånger.


Stolta barn kvitterade ut sina märken och jag själv betalade glatt (!!!) 50 kronor! '


Jag tycker faktiskt att simmärken borde ingå i avgiften för simskolan. Det kostar ju en del. Simskoleavgift, besöksavgift och simmärke... Det är en del pengar faktiskt!!!


Av Grynisen - 13 maj 2008 09:44

Eller rättare sagt, ledig hela dagen från jobbet, men det finns ju en hel del "måsten" som ska göras idag!


Som vanligt på tisdagar så är det simskola och sedan fotboll. Dessutom ska jag på utvecklingssamtal för Whille på hans skola idag. Det är alltid spännande att höra hur det fungerar, även om jag vet att det går väldigt bra för Whille, han älskar skolan, har många kompisar och är en väldigt snäll kille *ler*


Här hemma nu på förmiddagen ska jag väl passa på att tvätta, läsa lite hudvård och säkert finns det något mera som står och väntar....

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards