Alla inlägg den 6 juni 2008

Av Grynisen - 6 juni 2008 20:09

Nu har jag kollat runt på nätet efter något svar angående mina kliande prickar.... men hittar inget :-(


Med tanke på att några tittar in i denna bloggen varje dag så kanske det finns någon duktig person som kan ana vad det är jag har, eller ge mig något råd!!!


Jag har tagit bild på min prickiga underarm:


På bilden ser det inte så farligt ut men prickarna går från vänster insida på höger överarm och nedåt förbi armvecket på insida underarm. Prickarna är röda och upphöjda, ingen vätska, ingen gegga i de. Kliar som sjutton, och börjar jag klia så kan jag inte sluta *suck*


Dessa prickar finns även på pek- och långfinger precis ovan knogarna på vänster hand...


Bild på halsen:


Svårt att se men allt det röda på halsen är upphöjda små prickar som kliar som sjutton. Inte heller här någon vätska eller gegga.


Jag har provat med kortison och det hjälper ej, inte ens lugnar. Så därför undrar jag vad som kan hjälpa och självklart vad kan detta vara??? Jag har ingen lust att gå till läkaren, men måste kanske ändå *suck*


I övrigt finns prickarna ingen annan stans. Jag har inte ätit något nytt, ingen ny parfym, tvättmedel, bodylotion eller annat. Detta har jag haft sen söndagskväll, armen ev måndag...


Ge mig råd....

Av Grynisen - 6 juni 2008 16:59

Whille blev erbjuden att åka med bästa kompisen med hans farmor och farfar och deras båt *ler* Självklart ville han det :-) Så nu kommer Whille hem på söndag, och DET ÄR SPÄNNANDE.


Whille har bara sovit hos farmor en gång förut, det pga att han inte vill sova borta. Så vi får väl se hur det går med att sova borta för första gången på riktigt!!!


Jag träffade kompisens farmor och farfar förut och de sa att de håller till vid Vrångö i Göteborgs skärgård. Så skulle det bli problem så är de inte så långt borta iaf!!!


Planerna och glädjen var JÄTTESTOR iaf *ler* De ska fiska "spindelkrabba" (heter den så?), bada och på natten skulle de busa HAHA. Jag tror nog att med tanke på massa havshärlig luft, bad och bus så sover de nog hur gott som helst på natten.


Föresten, min egodag sket sig *muttrar surt* Nageltjejen ringde mig runt klockan 13 och sa att hon var tvungen att ställa in för att istället vara barnvakt. Jag blev SKITSUR :-( Det var sista gången jag gick till henne iaf.... Jag har så svårt att hitta dagar som funkar så att jag bokade just denna dagen var pga att jag är ledig och vi inte skulle till havet idag. Jag valde dessutom denna tjejen pga att jag var hos henne sist, annars kunde jag fått en annan tjej. Men nu finns det inga tider som passar mig det närmaste iaf..... *suck* Får väl se om jag offrar havet nästa lördag för naglarnas skull, men det känns surt!

Av Grynisen - 6 juni 2008 14:44

En underbart solig dag. Fotbollsklubben fyller ju 70 år idag och passande nog så annordnades det olika aktiviteter. Whille och pojkar -01 skulle vara med och spela sin första match :-) De fick möta blandade årskullar från samma fotbollsklubb, allt från -98 och uppåt!!!


Här är lite bilder av dagen:


Alla barn tågar in på fotbollsplanen till hög musik!!! Där efter sjunger vi alla "Du gamla, du fria..." (Whille i mitten, nr 14)


Så var första matchen igång, Whille är laddad till tusen :-)


Whille bytte även av till målvakt vilket han gjorde riktigt bra. Han var inte rädd för att gå mot den anfallande spelaren!!!


Alla jätteduktiga barn har fått sin välförtjänta medalj!!!!! Stolta föräldrar fotograferar ;-)


Min fina Whille visar stolt upp sin första medalj!!!!!!!!

Blivande sponsringsbild till Coca Cola tro *fnissar*

Av Grynisen - 6 juni 2008 08:47

Ja det är det S V E R I G E S dag idag :-) Det ska vi fira med fotbollscup här på orten!!!!


Whille ska idag spela sin första match, jättespännande. De kommer spela mot barn i olika åldrar inom samma fotbollsklubb. Den första matchen börjar klockan 9.30 så vi ska snart sticka iväg.


Det kommer vara jippon hela dagen här på orten. Sen ikväll kommer det avslutas med en stor fest för vuxna. Tyvärr har vi ingen barnpassning så jag kommer att vara hemma, så får Micke svänga sina lurviga!


Jag har även unnat mig lite ego-tid idag. Jag sticker iväg i till stan sedan för lite nagelpyssel och ev shopping, HELT SJÄLV *lööööve* Det är jag värd känner jag!!!

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards