Alla inlägg den 7 juni 2008

Av Grynisen - 7 juni 2008 21:33

Ja något kul måste man få köpa för sina skattepengar :-)


Vi har muttrat och suckat åt vår 5 år gamla kamera och sagt gång på gång att vi MÅSTE köpa en ny.


När vi åkte hem från havet så åkte vi in på Net On Net för att spana lite. Det ryckte lite i shoppingnerven om man säger så *hehe*


Vi hade lite krav på vad vår nya kamera skulle kunna och då hittade vi denna. Den har följande egenskaper:


- 10 megapixel upplösning
- 6x optisk zoom
- 10,4x digital zoom
- 2,8 tums LCD-display
- Multispot-fokusering
- Bildstabilisator


Vi köpte även till ett 2 Gb minneskort :-) Så nu jäklar ska det tas bilder *glad*

Av Grynisen - 7 juni 2008 18:42

Runt klockan 11 var vi framme vid havet. Härliga varma vindar blåste lugnt emot oss, temperaturen visade +20 grader i vattnet. Som vanligt parkerade vi våra arslen så nära vattnet som möjligt :-)


Det har blivit en hel del fiskande av krabbor idag. Men däremot hittade vi inte lika många som sist...


Vi fikade på vattenmelon, banan, äpple och waffers. Att dricka till fanns päronfestis och apelsinfestis. Micke hade ju självklart kaffe med sig oxå!!!


Efter några timmar i solen så åkte vi till vårat kära GlassCafé *mums* Där satt vi och kopplade av, njöt av den kalla glassen. Jag tog en bägare med två kulor, wienernougat och hasselnöt *mumma*


Vi ringde till Whilles kompis farfar förut och allt var jättebra. Whille och Emil höll på att fiska krabbor, så Whille hade inget intresse av att prata med oss. Det är ju ett bra tecken :-)

Av Grynisen - 7 juni 2008 09:44

Ja mitt kliande fortsatte att hålla i sig, men plötsligt så knackade det på dörren. Då är det en av mina "bloggläsare" som bor i närheten av mig, och hon har med sig en salva *ler stort*


Hon hade en salva som var receptbelagd som jag kunde testa *YES YES YES* Jag smörjade på och kände hur kliandet slutade nästan omgående, vilken känsla. Prickarna är fortfarande kvar, men bedövade eller nått *HAHA* Så jag lånar salvan några dagar till för att se om det ger total effekt.


TUSEN TACK DIANA!!!!


Tur att man har bloggläsare *fnissar* Tack alla ni andra oxå för era tips och råd, ni är guld värda



Nu ska vi åka iväg till havet och njuta några timmar, det dåliga och kyliga vädret är ju på ingång till imorgon eftermiddag/kväll, så det gäller ju att passa på :-)


Vi har inte hört något från Whille så vi antar att allt är jättebra. Vi tar väl och ringer en signal sen för att kolla av bara.

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards