Alla inlägg den 17 augusti 2008

Av Grynisen - 17 augusti 2008 20:48

G R A T T I S

P Å

F Ö D E L S E -

D A G E N


H U R R A


H U R R A


H U R R A


H U R R A


H U R R A A A A







Direkt från Halmstad och hem till syster och svåger idag för att fira den 23 år unge trevliga och fantastiske svågern :-)



Vi bjöds på supergod kycklingsallad med tillbehör. Därefter syrrans otroligt goda morotskaka *MUMS*



Supertack för en trevlig eftermiddag med många trevliga släktingar från svåger och systers sida!!

Av Grynisen - 17 augusti 2008 19:05

Vi åkte ju ner till Halmstad igår runt klockan 13 för att mötas av stora släkten och MASSOR av kräftor.


När vi kom fram var det några som var lite sena, så barnen och en del vuxna passade på att bada i den härliga poolen. Vädret var ju strålande med blå himmel och härlig varm sol. Whille och Fliz simmade runt som fiskar, det var så härligt att se att det funkade så bra :-) Fliz visade stolt upp ben-  och armtag för alla som ville se och det märktes att hon var nöjd.


Klockan 17 startade vi med att alla delades in i tre lag, det blev 7 vuxna i varje lag vilket var kanon. Därtill skulle vi då tävla mot varandra i olika grenar :-) Att berätta om vilka grenar vi gjorde är svårt, det bör man nästan se, men jag lovar.... vi hade så kul så vi nästn grät. Att se en del personer kämpa och kanske inte vara den bäste i just den grenen gjorde ju att det blev "kissig-nödig-känsla" när man fullkomligt bröt ihop ;-)

Jag var ju i det röda laget, vilket oxå innebar att vi vann *ler* Självklart inte min förtjänst utan hela laget grymma vinnartaktik!!!


Efter tävlingar och liknande så var det äntligen dax för K R Ä F T O R!!! Sååå gott det var, och tillsammans med min goda sås, ja det finns inte ord *mumma* Det sjöngs, åt och drack....


Där efter ville en del barn bada, självklart mina *ler* Så det var bara på med badkläder igen. Vid den här tiden hade det börjat skymma lite och luften var lite småkylig. Men det hindrar ju inte barnen....


Kvällen fortsatte i alkoholens tecken för många *skrattar* Jag själv drack tre cider och en drink. Det räckte.... jag skulle ju köra hem till Göteborg idag igen :-)


Sista doppet som Fliz tog var runt midnatt. Jag fattar inte att hon ens ville bada. Vattnet var kallt och luften lika så.... Men hon simmade och verkligen njöt. Whille däremot satt inne och spelade tv-spel...


Vid klockan två gick jag och barnen och la oss.... Micke kom inramlandes en timme senare. I honom fanns den alkoholen som jag hoppade över *ler lite*


En mycket trevlig och rolig kväll hade vi iaf... Tyvärr glömde vi kameran, men jag har lyckats hitta två bilder på facebook som jag kan bjuda på iaf :-)


Här är vi indelade i tre lag. Jag var med i rött lag längts bort (jag andra till vänster) och Micke i grönt lag längst hitåt (Micke i lila tröja)


M U M S!!!!! Här sitter vi vid långbordet som var för ca 36 personer. De minsta barnen satt vid ett mindre bord snett bakom mig. Jag syns lite på bilden, jag är bakom alla serpentiner som hänger ner från "kräftmånen"


Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards