Direktlänk till inlägg 24 november 2009

BM-besök och Ultraljud (28+5)

Av Grynisen - 24 november 2009 16:30

Ja idag var det dax igen, både BM-besök och UL *mys*


Allt var som vanligt jättebra hos BM, bebisen växer som den ska, mina värden är oxå bra, och jag mår bra :-)


Min BM tyckte att jag har en så härlig positiv attityd, att jag strålar och det gör ju oxå att man mår bra. Det tycker jag var fina ord att få av en "icke-nåära-vän"!!! Jag måste ju även intyga att jobba halvtid gör otrolig skillnad för mig och min kropp. Jag mår ju otroligt mycket bättre och jag känner ju själv hur mycket mer ork jag har under mina arbetsdagar :-) Jag orkar ju även vara en bra mamma och fru vilket är otroligt viktigt!!!


Mina värden idag:


  • Vikt: +0 kg  (totalt +4 kg)
  • Socker: 6,7 (förra gången 6,1)
  • Järn 118 (förra gången 119)
  • Urin 0 (förra gången +1)
  • Hjärtljud 140 (förra gången 140)
  • Blodtryck 120/70 (förra gången 120/70)
  • Symfus-fundus 30cm (förra gången 28cm)

  • När vi var klara hos barnmorskan så var det dax för nästa besök, UL för tillväxt och flöde i navelsträng och moderkaka!!!


    Vi träffade en förlossningsöverläkare som hetter Ros-Marie. En mycket trevlig dam i 50 årsåldern. Hon hade precis börjat använda en helt ny ultraljudsmaskin och frågade då om en man från England fick vara med (han som lärde henne allt om den) Självklart, tyckte både jag och Micke...


    Hon började och titta, väldigt bra och skarp bild för att vara vanligt UL. Bebisen låg med huvudet uppåt, ryggen mot min vänstra sida och självklart rumpan ner mot urinblåsan. Inte konstigt att det känns som om det studsar och har sig neråt. Bebisen använder väl urinblåsan som studsmatta :-)


    Bebisen uppskattades väga lite över 1 kg vilket var helt normalt. Flöde i navelsträng och moderkaka såg oxå jättebra ut. Bebisen rörde sig en hel del, öppnade munnen, rörde armar och ben. Så härligt att se :-D Barnmorskan visade även storhjärnan och lillhjärnan där allt oxå såg fint ut, hjärtat och mage såg bra ut.


    Sen kom överraskningen. Då frågade Ros-Marie om hon fick prova 3D-UL som de oxå har i den nya maskinen :-) :-) :-) Behöver jag säga svaret :-D

    SJÄLVKLART!!!


    Hon var ju ganska ovan att använda 3D så engelsmannen förklarade mycket hur hon skulle göra. De visade bebisens ansikte flera gånger och hon övade för att lära sig att få fram fina bilder. Det var verkligen jättehäftigt att se, vi såg ju vår lilla bebis på ett helt annat sätt!!!! Vilken känsla... :-)


    Jag och Micke kände oss jättenöjda när vi gick därifrån, vi hade ju fått se vår lilla kärleksklimp *myspys*

     

    Från
        Kom ihåg mig
    URL

    Säkerhetskod
       Spamskydd  

    Kommentar

    Av Grynisen - 9 januari 2014 09:44

    Ibland blir det tyst här på bloggen. Det har inte funnits tid eller ork att blogga tyvärr.... Jag har jobbat mig igenom hela jul och nyår då många andra varit lediga och jag valt att jobba så mycket jag kan. Det innebar att jag jobbade 19-31 december...

    Av Grynisen - 21 december 2013 08:29


    Nu på morgonen har jag gjort risgrynsgröt ;-) Idag är det min förberedelsedag inför julafton. Söndag o måndag jobbar jag... Så nu är gröten precis klar!!! Jag gjorde 10 portioner. Behövs det mer så gör jag mer på kvällen den 23, dan före doppar...

    Av Grynisen - 17 december 2013 22:15


    Mycket som ska fixas denna veckan.... självklart har jag åkt på en jäkla förkylning :-( Näsan har varit igång sen i fredags och idag har jag fått ont i halsen, rivig hosta och öm i kroppen....   *SUCKA*   Känns som om feber är på G..... men d...

    Av Grynisen - 15 december 2013 07:30

    Söndag och Edwin vaknade runt klockan 6. Vi låg kvar en stund men det var bättre att gå upp. Edwin hade ingen ro att mysa i sängen... Nu sitter vi i soffan, har tänt lite ljus och satt på Musikhjälpen på Svt. Där är det morgongympa just nu :-) Fri...

    Av Grynisen - 13 december 2013 10:59


    Idag gick vi upp tidigt, redan klockan 6. Det är tidigt i vår familj numera då vi sällan går upp innan klockan 7 (om inte Edwin anser att det är morgon tidigare såklart) Vi skulle på Luciamorgon på Edwins dagis *mys*   Det var ett jättefint litet...

    Detta är jag

    Fråga mig

    10 besvarade frågor

    Dag för dag...

    Ti On To Fr
               
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    <<< November 2009 >>>

    Tidigare år

    Kolla här om det finns det du söker...

    Senaste inläggen

    Om detta kan du läsa

    Arkiv

    Mina favoriter

    RSS

    Mina trogna läsare :-)


    Skapa flashcards