Alla inlägg den 7 december 2009

Av Grynisen - 7 december 2009 17:30

Det är ett gnälligt inlägg och orkar du inte läsa sånt så sluta här ;-)

 

Vaknade alldeles för tidigt idag, redan kl 4.30 (skulle upp först kl 5.48) Kände så fort jag vaknat att jag inte kommer somna om :-( Så efter några minuter smög jag upp och tog mig ett glas Proviva Jordgubb. Jag satte mig i soffan och lyssnade på tystnade, så lugnt och skönt...


Min kropp kändes ur form, så där jobbigt ont i höfterna när jag gick, blytunga ben och allmänt off i övrigt...


Idag skulle jag även iväg och ta blodprov för min medicinering. Så kl 7.15 var jag på Östra Sjukhuset men självklart jobbar ju det så seg personal där så det passade inte att öppna förän ca kl 7.20 Varför gör man så? Ganska respektlöst mot oss "patienter" som står och väntar och oftast har en tid att passa *sucka* Iaf så fick jag tagit mitt blodprov ca kl 7.35


Jag kom till jobbet först vid kl 8 och då var mina ben ännu tyngre + ett konstigt illamående och yrselkänslor :-( Jag placerade arslet på en stol och försökte fixa med en hel del administrativa saker, allt för att få sitta. Yrseln och "ramla-ihop-känslan" blev ju större när jag stod upp, men samtidigt så har man ju kunder att hjälpa väldigt ofta vilket innebär att man sällan kan sitta still, så även idag. Nu under julhandeln är det extra mycket service till kunderna vilket är jättekul men oxå mer krävande. Det ska visas varor, beställas varor, gå med kunden osv osv... Inte passande för mig alls idag :-( *tokgnäller verkligen*


Flera gånger kände jag mig utanför min kropp, då inte en svävande känsla utan mer svimmande tungt och jobbigt. Det var nästan så jag ville gråta, men redig som man är så var leendet påklistrat och ingen fick reda på den faktiska känslan i min kropp.


Jag slutade jobbet klockan 12 och ringde Micke och tokgnällde, den stackarn får ta mycket gnäll känner jag :-(  Vi pratade om sockerfall, blodtrycksfall, att barnet kanske ligger lite dumt och trycker på kroppspulsådern och mycket annat... Imorgon ska jag till BM för vanligt besök så jag ska nämna min känsla för henne iaf. Tror väl iofs inte att det blir några kloka svar men jag vill ändå säga det...

Jag har käkat middag och druckigt bra nu iaf, även legat vilat en trekvart innan Micke skulle iväg.


Nu sitter jag med Fliz i soffan och tar det lugnt, nån större aktivitet blir det inte idag... orkar inte....

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards