Alla inlägg den 4 juli 2011

Av Grynisen - 4 juli 2011 19:01

Men vad kom jag hem till efter mina timmar på jobbet...??? En söt gnäll-röv som bara tyckte att bära-stadiet var trevligt. Övrig tid så gnälldes det, grinades, stora tårar och förtvivlan... :-(


Stackars fis!!! Ingen aning heller varför detta humör var påklistrat.


Jag har verkligen försökt med det mesta idag för att göra Edwin nöjd. Det enda som fungerade var att dricka en smoothie på altanen. Det tog knappt två minuter, sen var lugnet över igen *frustration*


  

 En söt plutt som smaskar smoothie


Det är inte lätt att vara mamma när man inte räcker till, eller när man inte vet vad det är som är fel :-(


Medans Edwin gottade sig med sin smoothie så tittade jag lite närmare på våra jordgubbsplantor. Det ser riktigt lovande ut :-) Om inga äckliga kryp kommer dit så kan vi nog får ihop en skål med "gubbar" *ler*


   Mmmm det är på gång :-D


Det växer oxå väldigt fina blommor som min syster och Fliz odlade upp förra året. Tyvärr vet jag inte namnet, kanske nån av er läsare vet....


   Färgerna är helt magiskt snygga


I maj köpte jag två små plantor med rabarber som Micke planterade. De trivs och växer oxå. Förhoppningsvis blir det första rabarberpajen med hemodlade rabarber i år :-)


  

Det tar sig :-)


När min snabba översyn av vårt lilla land var klart så var ju som sagt Edwins smoothie slut *suck* Då gick pipan igång igen... Då var klockan bara 17.15 och jag anade att även tröttheten gjorde sitt.


Jag och Edwin gick in igen, jag satte honom i ett bad. Det var väl kul ca 5 minuter.... sen var det gnäll och skäll igen.


Tjugo i sex (17.40) då sov Edwin. Jag kände att jag tar hellre smällen med en gräsligt tidig morgon *rysa* än att han ska behöva vara så här olustig. Det märks ju tydligt att något inte stämmer, kanske bara är trötthet (hoppas) eller så kanske det kommer nått mer, vem vet!!!


Nu har han sovit en bra stund, jag har fått greja lite. Har torkat av vår grill, städat lite i tvättstugan och kört en maskin tvätt som nu ska hängas. Skönt att det alltid finns nått att göra iaf *hehe*


Ha en god kväll alla fina!!!

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards