Alla inlägg den 26 april 2013

Av Grynisen - 26 april 2013 23:39

 

De finns HÄR att köpa :-)

EGO
Av Grynisen - 26 april 2013 21:36

Imorse klockan 8.03 ringde jag till Tandakuten IGEN... pratade med en snäsig sköterska (vissa borde inte jobba med människor) och förklarade mitt onda, mitt besök i onsdags kväll. Så jag fick en tid till klockan 11 för ett nytt besök.


 


Träffade en trevlig och ödmjuk tandläkare. Hon lyssnade på hur jag hade ont och kikade i munnen. Lagningen som gjordes i onsdags såg jättefin ut. Ingen svullnad i tandköttet eller på tungan (smärtan strålade ut i tungans sida) så hon skrev ut antibiotika och smärtstillande till mig. Antagligen så har jag en begynnande inflamation nere vid tandroten som gör ont. Förhoppningsvis som kommer den dö nu när jag käkar medicin :-)


Om jag nu får svullnad vid tanden så ska jag ringa dit igen.... och jag kan ha ont över helgen utan att det är någon fara. Så det är bara att acceptera, äta lite smärtstillande och försöka leva vidare!!!


 


Det värsta med denna dagen var när jag hämtade Edwin på dagis, då hade jag precis tagit en smärtstillande tablett för jag kände hur smärtan blev starkare och starkare... tyvärr är det ju så att då är ju smärtan redan igång. Så från dagis till affären och handla, med världens bultande tandvärk :-(((( Sååå ont det gjorde, mådde illa och blev nästan snurrig. Samtidigt visste jag ju att tabletten snart skulle börja fungera...


Så hemvägen gick mycket bättre, smärtan var under kontroll igen... men som sagt, riktigt jobbig stund

EGO · Sjuk · Vardag

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards