Inlägg publicerade under kategorin Semester

Av Grynisen - 17 augusti 2010 14:25

Igår kom vi hem igen efter några sköna dagar i Halmstad hos barnens farmor och farfar.

Barnens farmor och farfar flyttade till Halmstad i juli. Barnen och även jag o Micke har saknat de. Innan så bodde de ju i samma lilla ort som oss. Så när de helt plötsligt inte finns här så känns det lite konstigt.

Men iaf, vi kom ner till Halmstad i torsdag runt klockan 13. Då åkte vi direkt till Tylösand där även min svåger och svägerska var med sina barn. Barnen badade och vi andra satt och babblade en stund!!! Vädret var soligt men de dumma molnen var på väg in med stormsteg!!! Efter några timmar åkte vi hem till svärisarna för lite god mat, sill och potatis :-)

En gosig nakenfis i Tylösand

Svågern och svägerskan åkte sedan hemåt mot Göteborg igen. Vi alla får inte plats än eftersom "gästrummet" just nu har massor med flyttlådor ivägen som inte är uppackat. Men i framtiden kommer vi alla kunna vara där samtidigt!!!

Dagarna har bestått i att BADA med stoooora bokstäver. Ja iaf för barnens del *ler* Trots trist väder med fula moln och en del regn så har vi hunnit med att bada en hel del.

På fredagen åkte jag och barnen + barnens farmor till Mickes moster och kusiner. De har en stor härlig pool inbyggd i sin altan och där badades det hur mycket som helst. Att det var molnigt och blåsigt ute + lite små regn emellanåt spelade absolut ingen roll *ler* Barnen var såååå glada!!!

Fullt ös i poolen

Vi var där nästan hela dagen. Vi åt en lätt lunch med Mickes moster och kusiner. Sen badade Whille och Fliz igen :-) Gäller ju att passa på!!!! Sen på eftermiddagen eller tidiga kvällen så hämtades Mickes mormor hem till barnens farmor och farfar.

Mickes mormor är 85 år och den goaste gamla dam som finns. Hon ÄLSKAR barn och är helt fantastisk. Barnen avgudar henne, ja det gör jag och Micke oxå *ler*

Tillsammans åt vi en god middag, kött potatis sås och kokta grönsaker. Riktig husmanskost *mumma*

♥ Edwin och Mormor Ester ♥

På lördagen var det oxå ett sånt där trist och lurigt väder. Fasen alltså, när man ändå är i Halmstad så ska det väl vara fint väder *ler* Tillslut efter att barnen nästan krupit ur sina skinn så kom jag på att vi kan åka till Brottet, en simstadio precis vid havet där det finns barnpooler, en rutchkana och en stor 50 meters-pool. Vattnet är från havet, dock är det renat och klorerat OCH tempurerat. Mycket najs!!!! Dessutom är det fri entré, sånt gillar jag *ler stort*

Dit åkte jag och barnen. Vi var där i drygt 3 timmar och emellanåt sken solen men regnmolnen hängde tungt ovan oss :-(

Bada är det bästa som finns....

Whille och Fliz badade hela tiden. Jag och Edwin satt och tittade på, viftade bort massa getingar *GAAAAH* och njöt av de små solglimtar som var...

När vi kom hem så var det som om himlen öppnade sig. Regnet öste ner och jag kände sånn lättnad att vi hann hem innan.

På kvällen spelade Roxette i Halmstad. Jag hörde hur de genrepade när jag satt på Brottet, senare på kvällen satt jag på svärpäronens altan och småsjöng med. Vi hörde musiken jättebra trots att vi bodde en bra bit bort.

På söndagen åkte vi oxå till Brottet. Då följde även barnens farmor och farfar med. Då fick även jag bada *HAHA* Flodhästen hoppade i vattnet *fnissar* Barnen var jätteglada över att även jag kunde vara med i.

Dagens smickrande bild... *HAHA* Jag och barnen....

Barnen i vattenrutchkanan

På söndagkvällen kom ÄNTLIGEN Micke ner till Halmstad *toksaknat* Det var så härligt att se honom igen. Micke har jobbat på Kulturkalaset med massage medans jag och barnen varit i Halmstad. Men eftersom han slutade på söndagen så passade han på att ta bussen ner till Halmstad för att vara nere till måndagen då vi ändå skulle hem igen.

Det var så skönt att träffa Micke igen, barnen var jätteglada oxå.

Sent på kvällen, runt halv tolv så satte vi oss ute på svärpäronens altan. Det var ganska varmt ute trots att solen inte visat sig något speciellt. Min svärför hämtade Champagne och jordgubbar.... TOKMYSIGT!!!!

GOTT!!!!!

Måndagen innebar packning och förberedelser för att åka mot Göteborg igen. Vi åkte till Mormor Ester en stund mitt på dagen, Micke ville ju oxå träffa sin mormor. Sen åt vi goda pannkakor innan vi styrde mot Göteborg igen...

Några mysiga och kravlösa dagar fick vi...

Nu kan vi köra på, det är vardag igen med skola och jobb. Själv njuter jag av föräldraledigt, men snart är det min tur att jobba oxå :-)

Av Grynisen - 11 augusti 2010 22:33

Imorgon förmiddag sticker jag och barnen iväg till Halmstad på en minisemester. Micke jobbar ju på Kulturkalaset och varför ska jag och barnen bara sitta här hemma och dega... Nä iväg med oss :-)

Hela Mickes släkt bor i Halmstad så det blir att åka runt på kramkalas. Alla är jätteglada att vi ska komma dit. Många ser fram emot att få träffa Edwin oxå, det är inte så många som gjort det ännu :-) Nu ska även Edwin få göra avtryck i Tylösand *mysigt*

Whille och Fliz är såååå förväntansfulla. De älskar att vara i Halmstad.

Så imorgon blir det Tylösand och lite avkoppling, det är jag värd!!!

Familjen i Halmstad, Grötvik 2008

Barnen  i ett vildt Tylösand 2007

Whille, Tylösand 2006

Fliz, Tylösand 2006

Whille, Tylösand 2003

Fliz, Tylösand 2003

Av Grynisen - 1 augusti 2009 14:00

Så var det äntligen våran tur att resa. Vår resa gick ju till Bulgarien, Sunny Beach!!!

Vi åkte den 30 juni på kvällen, och var framme på hotellet ca klockan 2 på natten *gäsp* Barnen var jätteduktiga, var vakna hela flygresan och halvsov lite i bussen på väg till hotellet. Väl på hotellet var det incheckning och dessutom fick vi lite nattamat som var framdukat i restaurangen, mycket gott och välbehövligt!!!!

Den 1 juli började vår semester och den höll i sig i 14 härliga och avkopplande dagar :-)

Här nedan kommer det lite bilder från vår resa!!!!

På Hotel Majestic bodde vi, ett otroligt lyxigt och fint hotel med två stora pooler och en barnpool. Hotellet var mycket rent och fräscht, matbufféerna var enorma med ett stort urval av mat!!! Hotellet låg precis vid havet, utsikten var jättevacker :-)

Barnen älskade poolen. Där var vi varje dag, njutandes i solstolar vid poolkanten. Poolvattnet var ca +26-28 grader, men ändå tyckte jag att det var jättekallt ibland :-D Kan ju iofs bero på att luften höll ca +30-35 grader *njuta*

En härlig bild som är fångad i precis rätt ögonblick :-) Barnen springer mot poolen och hoppar i för att svalka sig!!

Vi bodde ju precis vid stranden så några dopp i Svarta Havet var ju ett måste. Dock var det mest Micke och Whille som badade där, jag och Fliz trivdes bäst vid poolen!!

Glass var ett måste i denna värmen. Favoritglassen blev KiteKat-glass, en strut med vaniljglass och kexchoklad i ;-)

Varje dag och vissa kvällar åt vi lunch/kvällsmat vid stranden. Där kunde man köpa enkel mat så som bakad potatis med fyllning, pizzaslice, chickenkebab, pannkaka, toast och mycket mera...

En kväll efter lite promenerande i alla affärer så ville Fliz bada :-) Vi gick ner till stranden och visp så var det en nakenfis i havet *ler* Jag älskar den här bilden, den är så levande och lycklig, min fina lilla Fliza!!!

Senare samma kväll fick vi se ett magiskt månsken. Månen var lika ljus som solen och lyste som en stor lampa. Himlen var vackert blå... Bilden ger inte riktigt rätta känslan men ni kanske kan ana det som vi upplevde :-)

Av Grynisen - 29 juni 2009 19:30

Dagen började redan tidigt idag, hade ett läkarbesök inbokat redan klockan 8. Men det gick finfint, därefter åkte jag och köpte färska frallor och åkte hemåt. Väl hemma åt vi god frukost, pratade och planerade dagen... Idag är det ju dagen före vår HÄRLIGA RESA :-)

Sen har dagen gått i full fart...

Vi har:

• tvättat kläder och handdukar
  • städat, dammtorkat
  • plockat och fixat
  • slängt pappersåtervinnig och lämnat gamla kläder till uppsamling
  • kört marsvin och katter till syrran
  • köpt Alvedon, Xylocain och annat på Apoteket
  • packat mina och Mickes kläder
  • börjat packa barnens kläder

Än finns det saker att göra, men det fixar vi imorgon. Tänkte tvätta våra sängkläder så det är gott att komma hem till våra "goa" sängar efter semestern :-) Vi ska även dammsuga och torka golven imorgon. Det ska rensas lite i kylskåpet på sådant som vi inte vill träffa när vi kommer hem om två veckor ;-)

Syrran och hennes sambo kommer vara här i huset emellanåt, det känns skönt.

Även Mickes föräldrar kommer att vattna och kolla huset lite då och då.... Dessutom är huset larmat så tjuvar gör sig INTE BESVÄR HÄR TACK!!!!

Nu sitter jag och barnen och tittar på "Lotta på Liseberg", mumsar popcorn och njuter av en mysig semesterkväll. Micke är och tränar, bör väl vara hemma ungefär vid klockan 22...

Av Grynisen - 2 juli 2007 21:24

Det regnar och är allmänt trist ute.... Känns trist att det är sånt här väder när det är juli *suck* Men det blir väl sommar i november... vädret ser ju ut att missa de rätta årstiderna numera!!!

Är väldigt glad över att jag inte har semester än iaf... och med tanke på att jag bara har två veckors semester så hoppas jag att det är SOOOOOL vecka 30-31 :-)

Vecka 35 har jag oxå semester och då bär det iväg till Mallis en vecka... då känner jag mig garanterad att få sol iaf... Det är ju en ganska "säker" solperiod i augusi vid Medelhavet.

Av Grynisen - 25 maj 2007 20:49

Äntligen... jag har bokat resa *glaaaad*

Den 24 augusti åker jag, barnen och min syster iväg en vecka till Mallorca, Alcudia *myyys* Det ska bli jättehärligt ;-)

Vi åker med Ving och ska bo på ett hotell som heter Viva Sunrise. '

Jag läääääääääääääängtar *blink*

Detta är jag

Dag för dag...

<<< Januari 2014

Kolla här om det finns det du söker...