Alla inlägg den 20 oktober 2009

Av Grynisen - 20 oktober 2009 18:15

Idag var det dax för besök igen, skönt kände jag. Jag har ju inte mått så bra på några dagar, detta mycket pga belastningen på jobbet. Jag har ju mycket tunga lyft, drar pall (100 kgs-pallar-1.000 kgs-pallar) vilket känns otroligt mycket i höfter mage och rygg.


Jag har varit hemma och vilat i några dagar vilket har gjort att jag mått mycket bättre. Jag hade tänkt att jobba idag men Micke förbjöd mig redan igår kväll, han blir ju oxå orolig när jag kommer hem efter en arbetsdag och fullkomligt kraschar hemma kroppsmässigt. Dum som jag är så biter jag ju alltid ihop på jobbet, kör ett tempo som gör att jag inte hinner känna efter eller förnekar min smärta. Efter jobbet levereras ju smärtorna som ett brev på posten :-(


I alla fall, jag la korten på bordet hos min barnmorska idag. Jag orkade inte vara präktig och duktig.... Hon förstod mig precis, och bokade in mig till en läkare nästa vecka. I dagens läge så är det ju svårt att bli sjukskriven när man är gravid och att bli det genom att hon ber en läkare att skriva sjukintyg är likamed noll *suck* Där av att jag får besöka en läkare nästa vecka där läkaren mer specifikt kan skriva ner på rätt sätt hur jag mår, hur jobbet påverkar och kanske även yrka på min sjukdom som jag medicineras för... Jag kommer säga att jag vill bli halvt sjukskriven, för jag vill fortfarande jobba. Så att jobba 50% istället för 100% tror jag kan hjälpa min kropp mycket :-)


Nog babblande, allt gick jättebra hos barnmorskan. Både Fliz och Micke var med så Fliz fick höra hjärtljuden. Hon berättade även besviket för barnmorskan att hon inte känt någon spark än :-( Men det får vi ju som sagt hoppas att det ändras inom det närmaste!!!  Smarta jag glömde skriva upp mina värden idag så jag skriver de jag har så får jag uppdatera bättre i ett senare inlägg!!!


  • Vikt: +1 kg  (totalt +2 kg)
  • Socker: ??? (förra gången 7,6)
  • Järn 119 (förra gången 123)
  • Urin +1 (förra gången 0)
  • Hjärtljud 140 (förra gången mellan 135-140)
  • Blodtryck 120/75 (förra gången 120/70)
  • Ja det var ju egentligen bara socker som jag inte hade uppgift på, även lite osäker på vikten men har för mig det var +1 kg!! Återbesök hos min BM om tre veckor i vanlig ordning.


    Detta är jag

    Fråga mig

    10 besvarade frågor

    Dag för dag...

    Ti On To Fr
         
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16 17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    <<< Oktober 2009 >>>

    Tidigare år

    Kolla här om det finns det du söker...

    Senaste inläggen

    Om detta kan du läsa

    Arkiv

    Mina favoriter

    RSS

    Mina trogna läsare :-)


    Skapa flashcards