Alla inlägg den 25 oktober 2009

Av Grynisen - 25 oktober 2009 15:15

Det är redan söndag eftermiddag, helgen har gått så fort....


Igår, lördag, hade Whille innebandymatch. Jag och Fliz var med och tittade. Rackarns vad spännande match. Killarna förlorade visserligen med 6-4 men de var så otroligt duktiga. Bra passningar, bra skott och relativt bra försvar oxå. Jättekul att se, jag blev så otroligt stolt :-D Tränarna sa till killarna efter matchen att det här var som en vinnarmatch, de spelade så jäkla bra!!!! Gott för killarna att höra.


Efter matchen åkte vi hemåt. Började förbereda middag, sallad och dukning. Våra relativt nyinflyttade och ganska närboende (1 minut att gå mellan husen) skulle komma hit och käka. Det blev en jättegod kycklingpaj! En kompis lärde mig den pajen för säkert 15 år sen, och sen dess är det min favvo :-) Till pajen hade vi god sallad som bestod av bebisspenat, avocade, körsbärstomater och rödlök. Sen pressade jag citron över sallade och ringlade god olivolja på. De vuxna drack ett jättegott vin (näää jag är inte alls avis) medans jag drack Loka Päron.


Måste säga att jag saaaaaknar att ta ett glas vin ibland. Jag luktar alltid på vinet när någon dricker, och jag har ett otroligt sug efter att få smaka. Ändå, innan graviditeten, så drack vi sällan vin, knappt en gång i månaden. Men men... nästa sommar/höst....  (håller modet uppe)


Middagen var iaf uppskattad av gästerna, ja även av mig och Micke. Till efterrätt blev det pepparkaksglass, hembakade bullar och kaffe/te. Jag kände att det är ganska lagom efterrätt när man ätit en väldigt matig paj.


Idag är det världens tristaste väder, regn regn och ännu mera regn... En sådär jättetypisk höstdag när man inte vill gå utanför dörren :-(


Jag och Fliz har bakat, eller håller fortfarande på faktiskt. Först gjorde vi kladdkakemuffins! De ser jättegoda ut :-) Just nu står det en dumlekaka i ugnen. Jag fick receptet på Facebook av en kompis till mig. Så jag tänkte direkt att varför inte, alltid roligt att prova nya recept!!!


DUMLEKAKA

3 ägg
3 dl socker
2,5 dl mjöl
2 tsk bakpulver
1/2 dl cacao
1 dl kokande vatten
l krämen på båda delarna, mest på bottnen. Sen slå ihop.

175 grader 35-40 min

125 g smöööööör
1 dl grädde
2 msk vaniljsocker
ca 22 dumlekolor

 

Kokas ihop till en simmig kräm/smet... Dela kakan i två delar och häll på båda delarna, mest på den undre!

 

Världens godaste!!!!!!!!!!


Jag ska alldeles strax göra själva dumlekrämen *mums*  Sen får vi ta en rejäl fika ikväll till tv:n :-)

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards