Alla inlägg den 29 oktober 2009

Av Grynisen - 29 oktober 2009 19:45

Här är ett favvorecept på Kycklingpaj som jag absolut rekommenderar er att prova. SUPERGOOOOOD!!!!

Kycklingpaj
 
1 grillad kyckling el 4 kycklingfiléer
 
3-4 dl Creme Fraiche
 
1 msk Curry
 
1 dl Chilisås
 
2-4 vitlöksklyftor
 
Svartpeppar
 
Smördegsplattor
 
Sätt på ugnen på 175 grader
 
Blanda ihop kycklingköttet med creme fraichen, curry, chilisås och vitlök i en bunke, krydda med svartpeppar efter tycke och smak. Lika så kan man "hotta" upp smaken med lite Sambal Oelek eller hackad chili.
 
Ta en pajform och lägg i smördegsplattor efter behov så att det täcker botten. Lägg i den goda fyllningen och täck över med smördeg så att pajen blir helt stängd.
 
Ställ in pajen i ugnen i ca 30 minuter, servera sedan med god fräch sallad och ett gott vitt vin t ex Tre Apor :-)
 
SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ GOTT :-)
Av Grynisen - 29 oktober 2009 19:30

Ja det blev som jag hoppats och trott, halv sjukskrivning för min onda foglossning.


Foglossningen är hanterbar, men jobbet förvärrar situationen så fruktansvärt. Jag får så jäkla ont, och eftermiddagarna/kvällarna hemma blir pinande jobbiga. Den enda tid på dygnet som jag är smärtfri är på morgonen OM jag sovit på sidan. Då är jag helt smärtfri.... underbar känsla.


Micke var med idag, kändes skönt. Läkaren vi träffade var väldigt lugn, förstående och lyssnade på mig. Han kollade även en del på min kropp för att se om det verkligen var just foglossning. O det kunde han konstatera att det var utan några frågetecken.


Nu är det ju bara att hålla tummarna att min sjukskrivning går igenom hos Försäkringskassan oxå *suck* Den där instansen är ju mindre rolig att bråka med... Läkaren sa att man vet aldrig från gång till gång om en sjukskrivning går igenom. Allt handlar om vilken handläggare det är, vilken Försäkringskassa osv osv. Men han sa oxå att det är bara för mig att vända mig till honom igen om det blir något strul. Sen trodde han inte på avslag eftersom det är en halvtidssjukskrivning. Så håll tummarna ni där ute :-)


Efter läkarundersökningen ville en sköterska ta de vanliga proverna vilket hon självklart fick. Jag fick även ny tid till en annan barnmorska då min nuvarande är sjukskriven. Så här såg mina värden ut idag:


  • Vikt: 0 kg  (totalt +2 kg)
  • Socker: 5,2 (förra gången 6,4)
  • Järn 115 (förra gången 119)
  • Urin +1 (förra gången +1)
  • Blodtryck 120/70 (förra gången 120/75)
  • Till nästa besök den 9 november så ska jag ha med mig två urinodlingar, ett varmt och ett kallt. Detta pga att jag har äggvita i urinen, dock inga röda. Men för att vara på den säkra sidan så det inte är någon infektion eller annat på G.

    Gravid · Jobb · Sjuk

    Detta är jag

    Fråga mig

    10 besvarade frågor

    Dag för dag...

    Ti On To Fr
         
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16 17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    <<< Oktober 2009 >>>

    Tidigare år

    Kolla här om det finns det du söker...

    Senaste inläggen

    Om detta kan du läsa

    Arkiv

    Mina favoriter

    RSS

    Mina trogna läsare :-)


    Ovido - Quiz & Flashcards