Alla inlägg den 17 januari 2012

Av Grynisen - 17 januari 2012 21:43

I söndags när jag var ute o körde som small det till som ett pistolskott. Jag blev skiträdd, ja alla i bilen reagerade... Visst... ett stenskott hade träffat rutan med ruskig kraft (kändes det som iaf)


Det blev ett rejält märke och jag svor några rediga ramsor om hur dyrt det kommer bli att byta rutan osv :-(


Stenen träffade precis i mitten av sikten rakt fram för föraren, lämpligt... NOPE! Det finns en galet stor ruta och ändå skulle den sätta sig precis där *grr*


Vädret för att sprickan skulle börja vandra var verkligen emot oss. Kallt, frost och perfekt för värmeväxling :-(


 

Snygg stjärna va.... Inte min ruta men precis så såg det ut... Stor som en en-krona i omkrets!


På måndag morgon var jag livrädd för att ha på värmen i bilen, även att köra då gupp och annat kunde göra att sprickan drog över rutan. Det var ju minusgrader ute, och värme på rutan kändes inte bra. Men vad ska man göra... måste ju komma till jobbet! Men det höll, och på vägen hem från frissan så körde jag till Glasmästeriet här på orten och visade rutan. Det gick att laga, självrisk 200 kr :-D


Vilken lättnad kände jag.... Om vi hade fått byta rutan så hade gått på ca 2.000 kr i självrisk, om inte mer *GAAAAH*


Dessutom kunde han fixa rutan direkt. Snacka om service :-D Barnen var ju med så de var jättenyfikan på hur man kunde laga en ruta. Det är ju faktiskt ganska imponerande att det verkligen fungerar....


Lagningen tog ca 20 minuter, sen var det bara att åka igen. Tyvärr syns det lite av själva stenskottet, det gick inte att få det perfekt. Men det finns ingen risk för spridning på rutan, och det är garanti på lagningen :-) Så tills nästa stenskott så klarar vi oss utmärkt med denna rutan *skönt*

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards