Alla inlägg den 19 mars 2013

Av Grynisen - 19 mars 2013 20:44

Sitter och dricker mitt te och äter knäckemacka... men är sjukt sugen på nått mumsigt



Varför inte en Creamux med karamellgarnache och browniebotten


Åååååh vad G O T T!!!

EGO
Av Grynisen - 19 mars 2013 18:28

Har precis tönt massa ljus.... Det är kallt ute och det känns ända in på nått sätt. Snön har inte blivit överdriven mycket men det har småsnöat nästan hela dagen...

Denna vintern vill inte ta slut, och jag längtar mer än någonsin till sol och lite värme... Har ingen lust att frysa mera *brrr* Det tar på krafterna att frysa medans solen ger härlig energi :-D



Ska göra mig en kopp te sen när Edwin har somnat, goa in mig i en fleecefilt i soffan och kika på tv *mysa* Ska även lägga in Tradera-annonserna idag *INTE GLÖMMA*

Av Grynisen - 19 mars 2013 09:46

En annorlunda vecka kan man säga....


Micke är sjuk, han som ALLTID jobbar. Han ligger här hemma i sängen, ont i magen (ej magsjuk) hosta och kallsvettas. Han kände av detta redan i söndagskväll och igår morse när han vaknade mådde han ren skit ;-(


Han tänkte åka och jobba ändå, egenföretagare får ju ingen sjukersättning vid sjukdom, men kroppen sa helt enkelt nej. Samtidigt är det ju bra att han är hemma och verkligen vilar sig frisk. Hoppas han mår bättre imorgon för då måste han jobba....


Whille stackarn, han har brutit eller fått spricka sin "pektå". Detta hände för 2,5 år sen oxå så han känner igen smärtan. Denna gången sparkade Whille i sin tå i trappen när han sprang upp på övervåningen. Så ont han fick stackarn ♥ Tån är svullen och har ett lila sträck över tån, antagligen där den är skadad... Men vi åker inte till akuten, vi har kryckorna kvar hemma och Whille får ta det lugnt...


Edwin blev hemskickad igår från dagis med dålig mage.... De har som regel nu att så fort ett barn har "lös mage" så blir de hemskickade pga att försöka få bort magsjukan på dagis. Många föräldrar respekterar inte 48-timmars regeln och då får de inte heller bort smittan.


Edwin har absolut inte magsjuka men han har problem med sin mage pga förstoppningar som kommer och går. Hans mage har precis kommit igång efter förstoppning förra veckan, och då är magen i uppror lite efteråt. Detta vet dagis om men de måste följa reglerna och självklart respekterar jag det.



Edwin gillar att vara hemma så det går ingen nöd på honom :-) Vi har mysförmiddag här hemma med Bilar 1 och pyjamasgos.... Passar bra med tanke på kalla isiga vindar och snön ute... *brrr*



Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards