Alla inlägg den 12 februari 2009

Av Grynisen - 12 februari 2009 20:39

... då tog tristessen ett kliv utanför dörren även idag. Vi åkte iväg och tröstshoppade lite :-), eller ja, handlade mat och lite annat!!!


Vi behövde ju komplettera inför bakningen idag. Även lasangen behövde ju lite innehåll för att bli just lasange. Innan mataffären så åkte vi vägen om Lindex. Ibland finns det en del snyggt, och framför allt finns det mycket fina barnkläder.


Jag ville hitta lite nya överdelar. Jag har ju alltid lika svårt att hitta nått, och framför allt måste jag ha rätt känsla för att hitta, annars blir det bara trist.


Fliz hittade med en gång nagellack och nageldekorationer. Oj oj vad hon ville handla, men hon fick nöja sig med ett nagellack och ett ark med dekorationer. Dessutom blev det en fin tröja med en kort tröja påsydd, jättefin!!! Whille hittade två t-shirts och en snygg stickad tröja med dragkedja. Till mig själv blev det två överdelar, lite tunikakänsla över de. De tom passade på mig när jag provade hemma *skrattar*


Efter lite tröstshopping blev det lite mat i alla dess former. Frukt, mejeriprodukter, juice, köttfärs, färsk pasta, bröd och lite annat.


Gött att få handla... det behövde shoppingtarmen :-)

Av Grynisen - 12 februari 2009 15:38

Jag och barnen har precis ätit god lasange *Mums* Det var verkligen jättegott och det tyckte barnen oxå. Båda busarna åt två portioner, så det är bra betyg.


Jag har även planerat bullbak idag. Degen står och jäser just nu så strax är det smörning, kanelning/vaniljning/, sockring och sen ugnen :-)


Whille har även bestämt att göra kladdkaka, så det är verkligen bakning på hög nivå!!!


Så har ni vägarna förbi, kom in på en kopp nybryggd Cappuchino och nybakade bullar *ler*

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards