Alla inlägg den 22 februari 2009

Av Grynisen - 22 februari 2009 21:16

...som handlar om MAT - vilket passar som handen i handsken =)

Jag har blivit utmanade av Maria


Utmaningen går ut på att man ska skriva ner fem OGODA eller äckliga maträtter... Men först ska man ta utmanarens rätter och kommentera om man skulle äta nån av dem och vad man tycker om dem...

Så här kommer Marias ogoda maträtter, som JAG då kommenterar:


1. ALLT som innehåller skaldjur: Näääää Maria, räkor och kräftor är ju mumma :-)

2. Lever: URK, finns ingen anledning att äta inälvor

3. Blodpudding: Älskade jag som liten, tills jag visste vad det innehöll

4. Ål: Aldrig smakat, luktar illa

5. Rökt älghjärta: URK... äta hjärta, NEJ TACK!!!


Här kommer då MINA ogoda maträtter:

1. Sniglar: Fyyy, kan bara föreställa mig tuggkänslan *ryser* Slemmigt...

2. Lutfisk: Luktar så illa, och dallrar...

3. Musslor: Fyyyy, så segt. Går ju inte att svälja....

4. Inälvsmat: Äta något som varit reningsverk, NEJTACK!!!
5. Kokt julkorv: Sånn där grå korv, bara utseendet ger mig avsmak, den ser död ut


Och nu ska 5 utmande bloggare kopiera mina ogoda maträtter, kommentera dem och sen skriva dit sina egna 5 ogoda och berätta varför de avstår från dem.( hängde ni med?)

Nu utmanar jag:

Grodis

Jezza

Steffman

Woll

Jonna


Av Grynisen - 22 februari 2009 19:18

Ja det känns nästan så... Som ni vet sen tidigare så har vi ju det lite upp o ner efter vårt IKEA-besök för en vecka sen. Eftersom både jag och Micke har jobbat mycket så har vi inte hunnit med några större projekt här hemma....


På helger ska ju tiden finnas, eller!?


Igår var det ju min egodag, biokalas, moster-passning och Mickes  gradering. När vi väl var hemma så var det ju nästan dax för Melodifestivalen så något större fixanden blev det inte. Jo, vi bar ner skänken (tack för att vi inte filmades) och småfixade lite.


Idag, jaa, vad säger man.


Morgonen började med fotbollsskola för Whille klockan 9, härlig morgontid :-) Därefter snabbt hem och äta frukost, sen skulle Micke ha kunder. Jag och Fliz åkte iväg till Marsvinshemmet med våra marsvin, Whille gick till bästa kompisen.


Våra marsvin har ju som ni säkert oxå vet inte mått så bra någon gång sen vi köpte de för över ett år sen. Häromdagen fick jag nog, något måste göras. I samtal med Marsvinshemmet så kom vi överens om att ta med marsvinen dit så de får kollas. Sagt och gjort, våra marsvin Våfflan och Eragon fick stanna kvar för medicinering och tillfrisknande. SKÖNT!!!! Med oss hem följde istället tre söta marsvinsflickor. De ska vara hos oss tills Våfflan och Eragon är friska igen :-) Vi bytte tjänster så att säga. Marsvinshemmet var ganska fullt så jag tyckte det var en bra idé.


Väl hemma igen blev det storstädning av marsvinsburen, den spritades för att döda alla baciller och rengjordes ordentligt. Måste säga att marsvinsflickorna är underbart söta, väldigt tama och nyfikna :-)


Projekt vidare här hemma.... Ja då var det dax att tömma Flizans rum *suck* Golvet ska ju rivas upp där på tisdag eftersom parketten knarrar (har gjort sen vi flyttade in) och då måste ju rummet vara tomt :-( Garderob och bokhylla står nu i allrummet, resten bärs ut på tisdag morgon (säng, matta och mindre leksaker) När detta var gjort så rev Micke igång i vårt sovrum **GAAAAAAH** Inte ett rum till......


Behöver ni läsa mer....


Jag kan väl säga så här.... Efter flera timmars röjande och plockande så ser vårt hem lite ok ut, men jag längtar till nästa helg när vårt hem ska bli som vanligt igen...


Vill ha helg igen

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards