Alla inlägg den 9 augusti 2009

Av Grynisen - 9 augusti 2009 11:00

Trots molnen ute så är det riktigt varmt ute, +23 grader. Det har ju varit ett riktigt högtryck på Västkusten sen i onsdags med strålande sol och värme på ca +28-30 grader *phuuu* Det är på tok för varmt när man jobbar. På mitt jobb har vi svarta långbyxor och piké-tröja, skor och sockar. Den outfiten + extrem dålig ventilation på jobbet gör att man är helt klibbig och blir totalt orkeslös :-(


Men nu är jag som sagt ledig, vanligt ledig helg + att jag är ledig måndag och tisdag oxå. Riktigt najs ;-)


Helgen, än så länge, har varit i lugnets tecken. Jag och barnen är ensamma hemma, Micke åkte till Smögen igår för att fira en kompis som fyllde 30 år. Jag och barnen var iväg igår och köpte pärlor till Fliz alla pyssel hon gör och då fick Whille lite nya Pokémonkort. Därefter blev det god glass på McDonalds och sen vidare för att köpa lite blommor. De flesta av våra blommor har inte överlevt sommaren, så det blev nya blommor till Whille och Fliz rum, till köket och till de två amplarna som hänger ute vid vår entré. Jag behöver handla lite mer blommor men gör det på nån av mina lediga dagar, så slipper barnen följa med.


Idag händer det inte mycket heller. Jag har dammsugat nedervåningen, tvättat en maskin tvätt som nu hänger ute på tork, grejat lite med både det ena och det andra... Barnen njuter av att bara vara, och dagen känns riktigt skön :-)


Jag ska försöka plocka undan lite, sånt där som bara ligger trots att det ligger på fel plats *hmmm* Det skulle vara skönt att få hemmet i lite bättre ordning. Men vi får väl se...

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards