Alla inlägg den 28 september 2009

Av Grynisen - 28 september 2009 17:30

Ja på jobbet fick vi en annorlunda start idag. Inne på vårt lilla lager som ligger i själva affären fick min kollega Viktoria för sig att hon sett en orm...  Ja tjena, ;-) Jag sa till henne att hon måste inbillat sig, men hon var helt säker. Hon hade stött till en vagn med handdukar och då hade det ramlat ner nått som lät som en sladd (en sladd som ramlar ner på golvet)

Jag gick in på lagret, och mycket riktigt, DÄR LÅG EN ORM... Eller låg och låg, ringlade omkring för att hitta nånstans att gömma sig :-)

Jag hämtade en annan kollega som inte är rädd för annorlunda djur. Hon tog på sig sina handskar och följde med mig in på lagret igen. Ormen hade gömt sig bakom en större tunna, och när vi lyfte bort den så såg vi ormen och den såg oss. Den väste och var riktigt grinig, det var inte alls populärt att vi skulle fånga den *fnissar* Tillslut fick min kollega tag i svansen på ormen och la den i en plaskskål med lock.


Jag gick och ringde till Universeum. Jag visste absolut inte vad det kunde vara för orm, vi får ju leveranser från hela världen vilket oxå kan innebära att det kan vara en farlig orm från nån djungel. Efter en stund fick jag pratat med en kille som jobbade med exotiska djuren på Universeum. När jag hade beskrivit hur den såg ut så sa han lugnande att det antagligen är en snok *ASG* En oskyldig rädd liten snok :-D


Vi skrattade gott åt händelsen och jag tackade så mycket för hans hjälp.

Sen gick jag och min kollega ut till ån som är alldeles utanför jobbet, där släppte vi ut den stackarn som ringlade iväg fort.

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards