Alla inlägg den 18 februari 2010

Av Grynisen - 18 februari 2010 15:15

Hittade denna låååååååååånga listan hos Jezza!!!!

Namn: Johanna
Piercingar: Bara i näsan och vanliga i öronen, har haft fler.
Tatueringar: Nää men kanske nån gång!
Längd: 167, 5 cm (den där halvan är viktig!!!)
Skostorlek: 37

Hårfärg: Svart med röda inslag (född blond)
Fräknar: Nej

Kär? Nä inte kär, men älskar min man
Önskar du att du bodde någon annanstans? Nja, bor gärna kvar bara vi byter ut två par grannar :-)
Tycker du att du är attraktiv? Hihi ja i flodhästsammanhang kanske
Dricker du? Alkohol då kanske, inte just nu pga inneboende, men TOKLÄNGTAR efter ett glas vin.... SHIT vad gott
Röker du? Nej, usch usch usch.
Vilket schampo använder du? Olika.
Vilken parfym använder du? Clean Shower Fresh.
Vad är du rädd för? Att förlora min familj, att få en dödlig sjukdom…
Gillar du att tvätta? Inget som stör mig, finns annat som är tråkigare.
Gillar du berg- och dalbanor? Jag ÄLSKAR dem, dock åker jag inte så ofta pga att jag saknar sällskap  *ler*

Senaste…
Filmen du hyrde?
Hyr aldrig filmer... ser de på annat sätt :-)
Filmen du köpte? Stieg Larssons film ”Flickan som lekte med elden”
Låten du hörde: Europe´s senaste (senaste låten på Radio City)
Låten du laddade ner? Lady Gaga´s senaste som ringsignal till mobilen

Personen du ringde? Det var nog syrran
Personen som ringde dig? Daggan

TV-program du såg? Nått program på Disney
Person du tänkte på? Min syster!

Favorit…
Låt:
Schlagerlåtar över lag :-) Har tokmånga favoriter, skulle gärna ha en schlagerkväll med vin och tjejer... Såååå kul :-)
Sak att göra: Njuta av livet, vara frisk och att mina barn får vara friska!
Sport: Innebandy, när Whille spelar *ler*
Dryck: Kallt vatten, ibland Coca Cola, te mm
Kläder: Hihi det som passar mig, just nu tights och tunika som funkar bäst.
Film: Dirty Dancing *älskar* Notting Hill, Beck, Wallander mfl
Bil: Hyundai i30CW
Serie: Greys Anatomy, Desperate Housewives 

Har du någonsin…
Gråtit över en pojke?
  O ja….
Gråtit över en flicka? Ja men av svek.
Ljugit för någon? Ja det gör nog alla nån gång
Varit i slagsmål? Näää inte vad jag vet!
Blivit arresterad? Inte det heller *hihi*
Träffat någon från internet IRL? Massor :-) Min man t ex ;-) Sen flertalet kompisar, och jag skulle vilja träffa flera....

Antal…
Gånger ditt hjärta brustit? I yngre dagar finns det, tonårskärlek…!
Hjärtan brustet på grund av dig? Ja två vet jag iaf.
Tjejer du kysst? Inga tungkyssar men pussats har jag gjort
Personer från grundskolan du fortfarande har kontakt med? Det är några få, en av de har jag väldigt bra kontakt med. Vi har känt varann sen dagisåldern.
Gånger ditt namn varit med i tidningen? Ja födelsedagsannonser och lite annat som kom med i lokala tidningen när jag var liten.

Senaste…
Boken du läste? Läser aldrig böcker, föredrar tidningar :-)
Personen du fick e-mail av? Ulle
Personen du fick brev av? Min yngsta lillasyster…
Personen du fick sms av? Min syrra.
Gången hela din familj åt middag tillsammans? I förrgår
Saken du köpte? Sak, inte mat då :-) Sak, räknas smink... isf i tisdags

Vad har du gjort idag? Varit hos Barnmorskan, bakat bullar med barnen... 
Brukar du svära mycket? Visst händer det... försöker tänka mig för

stiger du upp på morgonen? Nu när jag inte jobbar så är det klockan 7 för att barnen ska till skolan...
Vad har du på dig? Svarta tights och svart tunika.
Vad ska du göra ikväll? Så lite som möjligt…!
Vad är du allergisk mot? Pencilin.
Använder du hårspray? Näää har D Fi, formbart wax.
Kan du stå på händer? Kunde förr, idag är det inte läge att testa... eller borde jag kanske *funderar*

Håkan Hellström eller The Ark? The Ark
Salt eller socker? Beror på till vad 
Gillar du ketchup? MUMS... då måste det vara Heinz
Är du glad nu? Nja... lite lagom kanske.
Var du glad igår? Samma sak då.
Vad dansar du till? Pop, rock, schlager Allt möjligt!
Stockholm är… ? En underbar stad som jag gärna besöker.
Göteborg är… ? Bor ju där :-)
Kan du sjunga? Ja med alkohol i kroppen!
Spaghetti eller makaroner? Funkar med vilket som.
Land du vill besöka? Thailand, underbart land…

Låna gärna med listan om du orkar, skriv det gärna så jag får läsa och snoka vad du skriver :-)

Av Grynisen - 18 februari 2010 12:15

Tjoohooo, vad glad man blir när man får lov att gå in i 42:a veckan. Idag, med +1 vecka, har jag och barnen varit hos barnmorskan för vanligt inbokat besök. Min barnmorska tyckte ganska synd om mig och såg lite bekymrad ut. Sen självklart så när jag berättade om mina känningar igår så sa hon att då har det säkert börjat lite i kroppen :-) Nähäää tänkte jag, det fattar jag... men starta, ut med ungen istället ;-)


Mina värden idag:

  • Vikt +0 kg (totalt +6,5kg)
  • Socker 6,0 (förra gången 6,0)
  • Järn 130 (förra gången 136)
  • Urin +2 (förra gången 0)
  • Hjärtljud 130-140 (förra gången 125-130)
  • Blodtryck 120/70(förra gången 105/75)
  • Symfus Fundus: 42cm (förra gången 41cm)
  • Huvud: Mindre rörligt (förra gången Rörligt)

Allt var bra förutom min urin, så imorgon ska jag komma in med morgonurin så det blir en odling på det. Dessutom togs det tre olika blodprover (rör), min bm vill kolla så jag inte dragit på mig en infektion nu när förlossningen ligger så nära. Det känns ju skönt att hon gör detta :-)


Bebisen växer ju oxå, det märks ju på SF-måttet. Känns ju snart som om jag väntar tvillingar, SF-måttet är ju rejält om man säger så HAHA

Nytt besök till BM är på tisdag, om nu inte bebis tittat ut. Sen har jag läkarbesök inbokat till fredag nästa vecka, antagligen för ev prat om igångsättning... Jaja vi får väl se vad som händer...


Efter besöket så åkte jag och barnen och köpte nybakade frallor, grillad kyckling och potatissallad. Det var önskefrukosten idag :-) Jättegott och mysigt hade vi det när vi kom hem.


Nu ska vi baka kanel- och vaniljbullar, lika bra att fortsätta fylla frysen när man inte har så mycket annat för sig :-) Är ni fikasugna så sväng vägen om mig, alltid trevligt med sällskap :-D

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards