Alla inlägg den 8 februari 2010

Av Grynisen - 8 februari 2010 17:45

Igår kväll vaknade Fliz när jag skulle släcka i hennes rum runt klockan 23. Hon låg bara och tittade så jag visste inte om hon ens var vaken, ibland brukar hon prata i sömnen och även titta innan hon kommer till ro. Men helt plötsligt säger hon att hon hade ont i magen. Jag satte mig hos henne och frågade om hon mådde illa, eller om det kanske var magknip. Då visste hon inte riktigt... Vi gick till toaletten iaf, jag fick en magkänsla av att det var nått på G. Medans Fliz satt på toa så skulle jag hämta ett gummiband till hennes hår (återingen magkänslan, bra att ta bort håret om hon spyr)


Jag hann inte så långt, två steg utanför toaletten, så spydde hon. Snabbt var jag inne hos henne igen och fick henne att ställa sig upp och inta position "vita-telefonen-samtalet". Sen var det igång... Stackars min lilla Fliza!!!! 


Hon var jätteduktig. Sen fick det bli en kvällsduschning, borsta tänderna och prat innan vi la oss i min säng. Där somnade hon runt halv ett, ja även jag som var totalt megatrött. Två timmar senare vaknade Fliz igen, då var det dax igen, men rensa tarmen-modellen. Sen somnade hon jättegott igen och sov till klockan 10 idag *ler*


Micke och Whille är oxå hemma idag, just för Vinterkräksjukan och 48 timmars regeln. Så det har varit inomhusfamiljedag vilket varit ganska rastlöst stundtals... GAAAAAAAAAAAAAH *frustration*


Fliz har inte spytt nått mer idag, hon har ätit lite grann och druckit te och saft. Så Whille får gå till skolan imorgon, har kollat det med hans lärare. Eftersom det inte hänt nått mer med Fliz så har vi uteslutit Vinterkräksjuka, det är nog mer så att hon har fått i sig någon konstig dum bacill. Fliz är hemma imorgon med just för att vila magen och kolla av henne en extra dag...


Jag själv blev ju lite orolig när Fliz blev dålig igår, tänkte direkt Vinterkräksjuka och förlossning *mardröm* Jag slängde i mig vitpepparkorn och bara önskade att inte jag ska bli smittad :-) Nu gick ju allt bra *peppar peppar*

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards