Alla inlägg den 26 september 2010

Av Grynisen - 26 september 2010 18:32

Vilken höstdag.... Hösten har gjort riktig entré idag. Det blåser ute, kalla vindar och löven som ändrar färg varje timme. Men det är mysigt, riktigt mysigt!!!

 

Idag var det vår tur att stå som "Kiosk-värd" i Whilles fotbollsklubb. Micke och de stora barnen gick dit vid halv tre. Jag och Edwin stannade hemma, jag kände inte alls för att gå ut *brrr*

 

Men Edwin var allmänt uttråkad och gnällig så till slut bestämde jag mig för att gå ut ändå. På med massa kläder och i med åkpåsen i vagnen. Sen gick vi ut :-)


 

En nöjd Edwin i vagnen!!!

 

Det var faktiskt ganska skönt att komma ut trots blåst o kyla. Vi gick ner till fotbollsklubben, en promenad på ca 5 minuter. Under den korta prommenaden så njöt jag av höstens färger, det är verkligen vackert ute...

 

  

Hösten med sina färger...

 

När jag och Edwin kom till fotbollsplan var det match, ortens A-lag spelade. Micke hade en del att göra i kiosken, folk handlade kaffe, te, kexchoklad o massa annat... Fliz var jätteduktig. Hon såg till att få "merförsäljning" genom att fråga alla som köpte dryck om de skulle köpa kaka oxå *hehe* Duktig tjeja!!!

 

  

Micke i kiosken

 

  

  Min fina tjej...

 

Whille var i kiosken emellanåt. Han var ju rastlös så han var ute och sparkade fotboll oxå... Den ungen har för mycket energi *haha*

 

  

Whille, min blivande IFK-spelare :-)

 

  

Ribba... ;-)

 

När klockan var 17 så stängde Micke kiosken igen. Där efter gick vi alla hemåt, lika kallt o blåsigt men med friska kalla kinder... En riktigt skön ute-eftermiddag!!

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15
16
17
18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards