Alla inlägg den 13 september 2010

Av Grynisen - 13 september 2010 21:12

   Mina barn vill till Ullared :-D Har ni hört.... En mammas lycka *skrattar*

 

De fick höra att farmor skulle åka dit och både Whille och Fliz sa "ÅÅÅÅÅÅÅÅH dit vill vi oxå åka" *ler*

 

Så nu har jag lovat barnen att åka dit nästa onsdag. Då har barnen ändå studiedag och det kan vara kul att hitta på något. Whille sa att han ska ta med alla sina pengar för han ska handla spel och nått annat *minns inte* Fliz frågade om hon fick ta med alla sina pengar...

 

Som ni förstår så ska barnen shoppa *ler* Duktiga barn *stolt mamma*

Av Grynisen - 13 september 2010 15:47

Ja snart är det ju vinter, och får vi som vintern som var så gäller det ju att ha bra vinterkläder till barnen :-)

 

Jag satt och tittade en del på nätet igår på vad som kan bli bra till barnen. Då kom jag på att jag kan ju köpa Didriksons vinterkläder på jobbet. Det gjorde jag förra året till barnen och det var verkligen SUPERBRA vinterkläder.

 

Så idag åkte jag iväg till jobbet när jag hade lämnat barnen i skolan. Jag tittade ut vad jag ville ha, sen ringde min kollega till Didriksons för att beställa. Jackorna fanns till Whille och Fliz, men overallen som jag ville ha till Edwin var slut :-( Alla overaller i stl 80 var slut *sucka* Otur....

 

Min kollega sa att man måste oftast beställa redan på våren att vara säker på att få det man vill ha. Jaja.... då får jag ge mig ut och köpa i en vanlig butik. Dock blir overallen dyrare. Hittade den för 799 kr på Linus och Lotta på nätet, så det priset blir det väl ungefär... När jag köper kläderna på mitt jobb så får jag det till ungefär inköpspris :-)

 

  

Whilles jacka

 

Chester Junior Jacket heter den. Jackan har Didriksons Dry 2^ material innebär en kombination av ett vattenavstötande basmaterial och en laminering eller beläggning med ett minimum på 2000 mm vattenpelare efter 3 tvättar. Materialet tillsammans med plaggets funktioner och andas egenskaper ger dig ett väldigt hållbart, vattentätt, andande och bekvämt skydd i alla väder. 

 

Jackan har isoleringsskala 12. Isoleringsskalan står för plaggets förmåga att skydda dig mot kyla. Ett högt nummer på skalan anger att plagget håller dig varmare än om det är ett lågt nummer. Det som påverkar värdet är plaggets isoleringsförmåga, om det är vatten- och/eller vindtätt och hur mycket av din kropp som plagget täcker.

 

  

Fliz jacka

 

Gigi Girls Jacket heter denna och den har exakt samma egenskaper som Whilles jacka. Skillnaden är att denna är en tjejmodell :-)

 

  

Edwins overall som jag vill ha

 

Overallen heter Tignes Coverall och den har fått bäst i test i Vi Föräldrar 2010! Overallen har samma egenskaper som jackorna ovan, men har den har isoleringsskala 13 istället.

 

Jag är jättenöjd med jackorna, och jag är säker på att de kommer bli jättebra till barnen. Termobyxor köpte jag faktiskt redan i våras på rea. Det är jättebra termobyxor från Gneis. De har tejpade sömmar, förstärkta knän och rumpa, och är även väldigt tåliga mot fukt, vind och kyla.

 

Nu ska jag bara kolla efter bra vinterskor oxå. Sen är vi redo för vinter, kallt, snö o slask *hehe*

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15
16
17
18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards