Direktlänk till inlägg 13 september 2010

Vinterkläder

Av Grynisen - 13 september 2010 15:47

Ja snart är det ju vinter, och får vi som vintern som var så gäller det ju att ha bra vinterkläder till barnen :-)

 

Jag satt och tittade en del på nätet igår på vad som kan bli bra till barnen. Då kom jag på att jag kan ju köpa Didriksons vinterkläder på jobbet. Det gjorde jag förra året till barnen och det var verkligen SUPERBRA vinterkläder.

 

Så idag åkte jag iväg till jobbet när jag hade lämnat barnen i skolan. Jag tittade ut vad jag ville ha, sen ringde min kollega till Didriksons för att beställa. Jackorna fanns till Whille och Fliz, men overallen som jag ville ha till Edwin var slut :-( Alla overaller i stl 80 var slut *sucka* Otur....

 

Min kollega sa att man måste oftast beställa redan på våren att vara säker på att få det man vill ha. Jaja.... då får jag ge mig ut och köpa i en vanlig butik. Dock blir overallen dyrare. Hittade den för 799 kr på Linus och Lotta på nätet, så det priset blir det väl ungefär... När jag köper kläderna på mitt jobb så får jag det till ungefär inköpspris :-)

 

  

Whilles jacka

 

Chester Junior Jacket heter den. Jackan har Didriksons Dry 2^ material innebär en kombination av ett vattenavstötande basmaterial och en laminering eller beläggning med ett minimum på 2000 mm vattenpelare efter 3 tvättar. Materialet tillsammans med plaggets funktioner och andas egenskaper ger dig ett väldigt hållbart, vattentätt, andande och bekvämt skydd i alla väder. 

 

Jackan har isoleringsskala 12. Isoleringsskalan står för plaggets förmåga att skydda dig mot kyla. Ett högt nummer på skalan anger att plagget håller dig varmare än om det är ett lågt nummer. Det som påverkar värdet är plaggets isoleringsförmåga, om det är vatten- och/eller vindtätt och hur mycket av din kropp som plagget täcker.

 

  

Fliz jacka

 

Gigi Girls Jacket heter denna och den har exakt samma egenskaper som Whilles jacka. Skillnaden är att denna är en tjejmodell :-)

 

  

Edwins overall som jag vill ha

 

Overallen heter Tignes Coverall och den har fått bäst i test i Vi Föräldrar 2010! Overallen har samma egenskaper som jackorna ovan, men har den har isoleringsskala 13 istället.

 

Jag är jättenöjd med jackorna, och jag är säker på att de kommer bli jättebra till barnen. Termobyxor köpte jag faktiskt redan i våras på rea. Det är jättebra termobyxor från Gneis. De har tejpade sömmar, förstärkta knän och rumpa, och är även väldigt tåliga mot fukt, vind och kyla.

 

Nu ska jag bara kolla efter bra vinterskor oxå. Sen är vi redo för vinter, kallt, snö o slask *hehe*

 
 
Jessica

Jessica

13 september 2010 20:57

Jag håller med dig,
Didriksons har jätte fina vinterkläder, synd att overallen till Edwin var slut.

Har kört med Didriksons till Patric under några år, i år blev det dock ett set från HM för att han tyckte så mycket om det :P Får se om det håller...

Massor med kramar!

http://jezza.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Grynisen - 9 januari 2014 09:44

Ibland blir det tyst här på bloggen. Det har inte funnits tid eller ork att blogga tyvärr.... Jag har jobbat mig igenom hela jul och nyår då många andra varit lediga och jag valt att jobba så mycket jag kan. Det innebar att jag jobbade 19-31 december...

Av Grynisen - 21 december 2013 08:29


Nu på morgonen har jag gjort risgrynsgröt ;-) Idag är det min förberedelsedag inför julafton. Söndag o måndag jobbar jag... Så nu är gröten precis klar!!! Jag gjorde 10 portioner. Behövs det mer så gör jag mer på kvällen den 23, dan före doppar...

Av Grynisen - 17 december 2013 22:15


Mycket som ska fixas denna veckan.... självklart har jag åkt på en jäkla förkylning :-( Näsan har varit igång sen i fredags och idag har jag fått ont i halsen, rivig hosta och öm i kroppen....   *SUCKA*   Känns som om feber är på G..... men d...

Av Grynisen - 15 december 2013 07:30

Söndag och Edwin vaknade runt klockan 6. Vi låg kvar en stund men det var bättre att gå upp. Edwin hade ingen ro att mysa i sängen... Nu sitter vi i soffan, har tänt lite ljus och satt på Musikhjälpen på Svt. Där är det morgongympa just nu :-) Fri...

Av Grynisen - 13 december 2013 10:59


Idag gick vi upp tidigt, redan klockan 6. Det är tidigt i vår familj numera då vi sällan går upp innan klockan 7 (om inte Edwin anser att det är morgon tidigare såklart) Vi skulle på Luciamorgon på Edwins dagis *mys*   Det var ett jättefint litet...

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15
16
17
18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards