Alla inlägg den 21 maj 2011

Av Grynisen - 21 maj 2011 17:12

Rubriken sammanfattar dagen hittills... är helt slut känner jag...


I morse stack jag själv iväg till Allum för lite fixande och handlande. Därefter så skulle Micke in till Göteborg för att arbeta på Göteborgsvarvet. Där står han just nu och masserar krampande vader och annat *ler*


 


Hela Göteborg kändes avspärrat, vet inte hur mycket poliser det stod inne vid Slottskogen. Självklart var det just dit Micke skulle och jag lovade att släppa av honom på ett bra ställe.... HUR LÄTT VAR DET?!?! Jaja, tillslut fick han hoppa av i en rondell *fnissar*


Jag rattade vidare. Jag, Fliz och Edwin skulle till IKEA *rysa* Ja, jag ryser alltid av att åka dit. Jobbade ju där i många år och det har satt lite negativa vibbar inom mig... Men som sagt, på väg till IKEA så tog vi en liten omväg med tanke på alla avspärrningar inne i Göteborg.


Vad hamnade vi då tror ni? Jojo, mitt i demonstrationen av moskén som byggs på Hisingen *suckar massor* Om jag tyckte det var mycket poliser vid Göteborgsvarvet så kändes det här som INGENTING.... Shit :-( Fick tvärbromsa av att sex polispiket-bilar stormade ut från en tvärgata.... Blåljus till tusen och massor med poliser med hjälmar stormade ut från bilarna mot demonstranter.


Det visade sig att några demonstranter hade börjat kasta sten mot poliserna, inte smart direkt. Finns även att läsa här


Efter en stunds avspärrning krypkörde jag förbi. På vägen låg det stora stenar, järnrör och annat. Riktigt obehagligt måste jag säga...

'

Väl framme på IKEA så åt vi lite mat, fläskytterfilé, pommes och bea :-) Mycket gott!!! Fliz njöt i fulla drag... Det blev även en liten efterrätt, cheesecake med färska jordgubbar *mumma*


Vi fick handlat de få saker som skulle handlas, sen var det dax att åka hemåt.


Då börjar Edwin protestera och gråta. Jag är ju van sen tidigare att Edwin gnäller i bilen, men gnället övergick i tokgråt... Att köra bil med ett barn som vrålar är så jobbigt :-( Försökte med allt möjligt för att lugna honom men inget funkade. Tjugo minuter i en skrikig bil, lovar att man blir nästan helt galen *GAAAAH*


Edwin grät och grät, även när vi kom hem. Jag bytte blöja, försökte roa honom, även Fliz försökte på alla möjliga sätt. Inget hjälpte *sucka* Efter en stund gav jag Edwin lite gröt, han grät mellan varje tugga. Ingenting hjälpte :-(


 


Efter två timmars gråt och skrik så gav jag Edwin en supp, en Ipren. Rätt eller fel, ingen aning.... Men att skrika och gråta så här har Edwin aldrig gjort. Det var inget vanligt gråt, mer förtvivlat eller ont-gråt.


Därefter la jag honom i vagnen och nu sover han. Funderar på om han har ont i örat/öronen, eller om det är något annat. I torsdags så ramlade han ner från sin lilla stol i sitt rum och slog sig mellan ögonen och pannan, en rejäl smäll. Kanske han har ont i sitt huvud?


Nu låter jag honom sova, även om det ger problem för natten... Han mår ju inte bra av att vara så ledsen, och jag känner mig otroligt maktlös :-(


Han sover jätteoroligt nu, rycker till, andas till häftigt osv


Fortsättning följer....




Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards