Alla inlägg den 27 maj 2011

Av Grynisen - 27 maj 2011 22:26

Att vara hos Tingsrätten, har ju inte ens en kategori att slänga in detta ämne i... Jo, det får nog bli huset då...


Det som jag och Micke har gjort idag har jag inte nämnt innan i bloggen, mest för att det tar så mycket energi, gör mig förbannad och det är så jäkla jobbigt att skriva för det tar aldrig slut *ler lite*


 


En lång historia kort nu iaf:


Idag var jag och Micke + våra grannar Marie och Patrik på Muntlig Förberedelse hos Tingsrätten. Vi har ju sen över ett år tillbaka legat i tvist med vår tredje granne på gatan *suckar massor*


Denna gubbe kräver oss på pengar (orkar inte dra den långa historien) vilket han gjort via egna hemmagjorda fakturor. Dessa fakturor har vi bestridit, vilket i nästa steg gjorde att gubben kontaktade Kronofogden för att få in pengarna (som han inte har rätt till enligt oss) Vi bestred även detta och då har ärendet lämnats över till Tingsrätten.


Idag var vi där då, en upplevelse som fick mig att skaka. Obehag, ilska och massa andra känslor!!!


Domen får vi den 10 juni, om två veckor.... Som det känns så kommer ärendet att avskrivas pga att gubbens yrkande inte är relevant. Men samtidigt vågar jag inte slappna av förän jag har svart på vitt :-(


Så trevligt att bo här... NOT!!!! Det är synd att man inte kan välja sina grannar :-( Men våra andra grannar Marie och Patrik är trevliga, det är skönt iaf :-)

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards