Alla inlägg under februari 2013

Av Grynisen - 10 februari 2013 08:21

Igår var det deltävling 2 - en urdålig deltävling enligt mig och även vårat schlagersällskap. Är förvånad över att det inte finns bättre låtar i en deltävling än dessa....


1. Anton Ewald - Begging

Söt Saade-liknande kille som säkert många tjejer föll för. Låten var inget direkt, minns den inte ens nu. Men ganska självklart att den gick vidare, mest för att småtjejerna röstade tror jag :-)


2. Felicia Olsson - Make Me No 1

Duktig tjej, fin röst och ok låt. Hoppades att denna skulle gått vidare då jag tyckte det var den bästa ikväll. Men självklart, är man okänd har man alltid svårare att nå de högre platserna


3. Joacim Cans - Annelie

Nej du Joacim, tebax till Hammerfall igen. Gör om - Gör rätt!!!


4. Swedish House Wives - On Top of the World

Tre tjejer/ladies som vill få igång sin karriär igen. Ingen bra låt tyvärr vilket även svenska folket markerade. Oroade mig lite för att de skulle går vidare just för att det är tre kändisar...


5. Erik Segerstedt & Tone Damli - Hello Goodbye

Seg tråkig låt där det kändes mer som om Erik och Tone hade navelsträngen mellan sig, det var nästan hångelvarning *fnissar* Ingen bra låt, bara seg....


6. Louise Hoffsten - Only The Dead Fish Follow The Stream

Direkt till finalen, anade att den skulle gå vidare. Men inte ens denna var så väldigt bra, kommer inte att hamna som top 3 i finalen...


7. Rikard Wolff - En förlorad sommar

Ingen låt som passade i schlagern.


8. Sean Banan - Copacabanana

Allas våran banan. Förra årets låt var bättre, men denna låten blir ju oxå barnens favorit. Denna kommer finnas på Hits for Kids osv *hihi* Bananens låt var väl den som utmärkte sig och bjöd på sig själv iaf...


 


Rätt låtar gick kanske vidare, jag vet inte. Det jag vet att det var sämsta startfältet på länge och jag hoppas verkligen att Skellefteå levererar nästa vecka... Det behövs en "riktig låt" för att Melodifestivalen ska kännas komplett :-)


Vad gjorde pensionärerna där då??? Har inte de sjungit färdigt? Två låtar dessutom *gaaaah* Som sagt, nästa vecka kan bara bli bättre :-D

Av Grynisen - 8 februari 2013 17:49

Tv-mys, Bolibompa, kvällsmat!!!

Ja då får man sitta på bordet ;-)

Av Grynisen - 8 februari 2013 16:31

Minimalt med ingredienser, billigt och även en genväg om man inte orkar med att fixa något avancerat!


Det är både gott och billigt ;-)

Detta behöver du:

2 st vaniljvisp
1 st marängbotten
2 st dubbeldaim
Chokladsås



Ingredienser



Lägg marängbotten i en form med avtagbar kant. Häll sedan valfri mängd chokladsås över marängen






Vispa sedan vaniljvispen och blanda sedan i daimen som du krossat i små bitar. Blanda runt i vaniljvispen




 Häll i vaniljvispen med daimen över marängen i formen. Ställ sedan i in frysen över natten.


J Ä T T E G O T T


Servera gärna tillsammans med lite färska bär såsom jordgubbar eller blåbär.

Av Grynisen - 8 februari 2013 09:23

Barnen är i skolan och på dagis, jag dricker en kopp te och tittar lite på Nyhetsmorgon. Just nu lite mat med Tommy Myllymäki, grymmekocken. Hade varit kul att få hans mat serverad hemma nån dag *haha*


Dagen idag blir ganska lugn. Ska väl städa vidare lite här hemma kanske. Sen lite helghandling :-)


Just det, ska fixa världens enklaste glasstårta oxå. Kan visa det i bloggen sen så får ni ett otroligt smidigt och enkelt tips som är SUPERGOTT!!! Glasstårtan ska vi ha imorgon till schlagerkvällen :-D


 

Av Grynisen - 7 februari 2013 17:51

Jag hade bara tänkt att torka av toaletten och tvätta handfatet, men plötsligt hade jag dragit ut badkaret. Det blev totalstädning istället ;-)


Kan ju meddela att under badkaret gömde det sig ett djur, eller det såg ut som om det var rester av ett djur haha


Det var så galet mycket damm under badkaret så det hade gått att skapa nått läskigt djur hehe Dessutom en hittade jag legobitar, ett briotåg, gummiband och skräp.


Nu är det skurat och dammet är bortplockat så nu är det löjligt rent under badkaret ;-) Känner mig riktigt nöjd!


Det blev även byte av handdukar. Blir så snyggt med den turkosa mot det vita och grå i badrummet....



Av Grynisen - 6 februari 2013 19:19

 


Om dryga timman har vi fotbollskväll här hemma hos oss. Vi, eller rättare sagt jag och Micke, är inga fotbollsmänniskor. Men när det är landskamp är det ändå lite spännande :-)


Whille är laddad och förväntansfull, både Zlatan och Messi i samma match :-D


Fliz är måttligt laddad, hon ska se på film istället *haha* Hon har inget intresse av fotboll så film känns mer intressant för henne


Ska fixa lite "onsdagsmys" till fotbollskvällen. Det blir trots vardagen lite chips och gotta, det tillhör lite när man ser match. Eller är det bara en dålig ursäkt :-) Barnen gillar det iaf!


 


HEJA SVERIGE

Av Grynisen - 6 februari 2013 13:49

Ja det är verkligen vitt ute igen.... Känns så trist då jag verkligen vill ha vår.


Jag har sånna vårkänslor inomhus oxå, trist när man inte har pengar att "handla hem våren". Det finns massor med fina gardiner som skulle passa perfekt hemma hos mig. Finns även jättefint porslin i lite gammaldags stil, ja det finns helt enkelt massor :-)


 

Fina gardiner i romantisk stil


 

*vill ha*



Av Grynisen - 5 februari 2013 20:48

Sitter och tittar på Bygglov på fyran. Min trogne kompis Belino ligger på mina ben och spinner *mys*

Så här är det varje kväll. Lägger jag inte upp benen så jamar och gnäller han ;-)

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards