Alla inlägg den 18 augusti 2007

Av Grynisen - 18 augusti 2007 23:59

Mickes bror och hans fru + barn har precis åkt hem. Vi har grillat och ätit.... snackat, skrattat och haft en kanonkul kväll!!


Flizan har legat hela dagen, sovit, tittat på tv och inte orkat något. När klockan var närmare 20 så sa hon att hon hade ont i öronen *suck* Hjälp... öroninflamation tänkte jag med en gång... :-( Som tur var hade vi Ipren hemma. Så med liiite övertalning så fick jag lov att ge henne en sådan. Redan efter en dryg kvart så piggnade hon till :-) Vilken skillnad  på min lilla tjeja....


Kvällen fortsatte vi med att spela Wii, det nya spelet som kommit :-) Vi hade JÄTTEKUL!!!! Spelade tennis och golf, sen även Rayman. Detta är ju  nu bestämt att det blir året julklapp till familjen!!! Så nu har vi något att se fram emot *ler*


Nu ska vi strax lägga oss.... Flizan är fortfarande pigg. Hon äter precis ett äpple, har bara ätit lite yougurt innan idag. Jag hoppas att hon mår bättre imorgon så hon får en bra söndag.

Av Grynisen - 18 augusti 2007 15:01

... nu väntar vi bara på att tända grillen.


Mickes bror och hans fru med barn kommer trots att Flizan har feber. Vi vet ju inte vad som är med Flizan än men dom sa att dom tar den risken!!!


Jag och Micke har gjort en jättegod sallad på babyspenat, paprika (gul o röd) gurka, körsbärstomater, rödlök, avocado. Jag gjorde en dressing på olivolja, balsamvinäger, salt och peppar som jag hällde över. Pressade till sist över lite citron :-)


Till detta blir det grillad fläskfilé, tzatziki och potatiskroketter och rött vin... MUMS!


Flizan ligger och sover just nu... frågade henne innan hon somnade om hon hade ont någon stans men det hade hon inte nu, bara i munnen eller snarare gommen. Vi får väl se om det utvecklar sig under kvällen/natten.



Av Grynisen - 18 augusti 2007 11:40

Hon hade feber och ont i sin mun när hon vaknade. I munnen hittade jag någon enstaka blåsa men annars ingenting.


Med en gång blev jag orolig... vår semester börjar ju på fredag och jag vill ju inte att hon ska vara sjuk då. Jag avvaktar helgen för att se om febern släpper annars blir det Access-akuten på måndag för ev medicinering. Vågar inte chansa längre än så :-( Stackars lilla skrutt!!!


Nu ska jag ta och städa lite, sen iväg och handla lite sallad till middagen!!!



Av Grynisen - 18 augusti 2007 08:06

Vädret ute visar höst.... mörka gråa moln, det blåser och små regnar... Det är bara att invänta nedfallna gula löv oxå *suck*


Skönt iaf är att det är lördag, jag och barnen är ledig men tyvärr jobbar Micke. Han börjar kl 10 och jobbar till 16 med sitt företag. Så är det ibland...


När Micke har kommit hem så kommer Mickes bror, fru och barn hit. Då ska vi grilla (TROTSA VÄDRET) och ha en trevlig lördag...

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards