Alla inlägg under februari 2008

Av Grynisen - 19 februari 2008 19:09

Nu har Micke kommit hem, han har feber och är rejält förkyld. Whille har oxå fått feber, 38,5 :-( Fliz är hostig och hes, men jag mår bra än så länge *ler*


Whille sover fortfarande, han vaknade till förut och ville ut till soffan. Men soffan var för varm så nu ligger han på golvet med bara en kudde... det ser inte speciellt bekvämt ut men han har sovit där dryga halvtimmen nu. Jag ska ta och lägga honom i hans egen säng om en stund.


Åtta teskedar vatten har han fått totalt sett nu och inget illamående. Det är skönt för honom....


Nu ska jag återgå och ta hand om mina sjuklingar!!!

Av Grynisen - 19 februari 2008 16:55

Det har han gjort i nästan två timmar, dock väldigt oroligt. Han jämrar sig och låter mycket, så det är nog ingen skön sömn.


Whille har inte spytt eller gjort nummer två sen runt klockan 14, så förhoppningsvis har det vänt. Han har även fått i sig 4 små teskedar med vatten och fått behålla det. När Whille fick vatten för en timme sen så sa han godnatt därefter *ler* Han är så medtagen och trött, helt orkeslös. Jag fick bära in honom i min säng förut från soffan...


Han får sova så länge han behöver, hellre att han får vila magen och få upp orken så kanske han kan vara uppe lite ikväll :-)

Av Grynisen - 19 februari 2008 12:44

Whille är så duktig.... gnäller ingenting men har det så jobbigt.


Nu har han spytt elva gånger och toabesöken har jag slutat räkna... Funderar just om detta är någon form av vinterkräksjuka, hur vet man skillnad på magsjuka och vinterkräksjuka?? Är det någon skillnad eller bara olika namn?


Whille har iaf somnat nu så jag hoppas att han får sova någon timme, då får ju även magen vila.


Ursäkta detaljerna för den som har ont av sånt här... läs inte nedan:


Jag har inte ens vågat ge honom någon sked vatten med tanke på hur ofta han spyr och bajsar. Det kommer ju bara galla numera, och hans bajs är inget bajs utan bara någon form av vatten, inte ens brunt.


Fortsättning följer....

Av Grynisen - 19 februari 2008 09:51

Stackars Whille... Han har åkt på en riktigt jobbig magsjuka. Vi gick upp vid klockan 7 imorse, idag är ju min lediga dag. Så jag tänkte vi skulle äta lite god frukost och mysa innan skola och dagis var dax.


Whille gick direkt på toa, han hade lite ont i magen sa han. Det märktes, han var dålig i magen. Men jag tänkte inte mer på det.... Men efter en stund kom han med gråten i halsen och mådde illa. Så det var bara att ringa skolan och dagis för att berätta, Fliz fick oxå stanna hemma ifall hon oxå bär på baciller.


Sen körde det igång.... Han har spytt 6 gånger sen klockan 8. Så jobbigt, även massa springande på toa eftersom magen är i uppror.


Själv har jag slängt i mig lite pepparkorn, det gör jag alltid vid magsjuka. Det brukar skrämma bacillerna *ler* så jag utgår från det även idag.


Nu ligger båda barnen i varsinn soffa och ser på en film. Jag själv ska väl äta lite frukost och ta minut för minut, för hemma blir jag hela dagen. Imorgon är Micke hemma med barnen, jag har ju mitt nya jobb + en utbilning imorgon klockan 9 som jag inte vill missa.

Av Grynisen - 18 februari 2008 21:41

Det blev ingen semla... min så kallade fiskelycka *HAHA* Nä det fanns inga semlor i affären *suck* Dessutom så hade jag glömt plånboken hemma i morse så jag var tvungen att åka hem för att hämta den för att sedan åka iväg igen och handla *dubbelsuck*


Men då fick även med mig pappersåtervinningen och lite kläder för klädinsamling. Så min glömska fick ju mig att slänga skräp och skänka kläder iaf :-)





Av Grynisen - 18 februari 2008 16:53

Undrar just om det finns att köpa ännu!? Jag har själv inte sett några så jag har ingen aning....


Efter jobbet ska jag åka och handla mjölk och yogurt så då ska jag smygkolla efter semla oxå *ler* Gottegris som jag är ;-) Perfekt till Anna Pihl ikväll!!

Av Grynisen - 18 februari 2008 15:08

Det är inte fel... kanske våren gör en tidig entré :-) Man hoppas ju hela tiden.... sol behöver vi alla om vi ska få lite energi och postivitet.


Jag får väl ta med mig barnen ut i skogen till helgen för att leta vårtecken, det hade varit mysigt att få njuta av tussilago och vitsippa snart. Då vet man ju att våren är på G *ler*

Av Grynisen - 18 februari 2008 12:15

Jag ska strax gå och äta min lunch. Just nu är jag så hungrig så magen kör någon form av kurrningsmelodi *HAHA*  Jag gjorde god lunch till mig och Micke igår som vi båda har med oss av idag. Stekte kycklingfilé som jag hade skurit i mindre bitar. Sen gjorde jag en sås av creme fraiche och mögelost. Till detta är det ris och haricote verts *MUMS* Jag ser verkligen fram emot detta goda.


Morgonen var lite körig hemma idag. Jag vaknade med huvudvärk och synbortfall...Konstigt och jäkligt jobbigt! Synfältsrubbning hade jag även i lördags, förstår inte varför. Kanske är nån bieffekt på stress!? Jag har ju känt mig lite mer stressad än vanligt, men det är nog pga nytt jobb och nya intryck, vilja kunna mera osv... Eller så kanske det går uför *HAHA* Fyller ju 32 år om några veckor... ;-)


Fliz var oxå lite off idag, lite ont i magen och smågnällig. Men hon var glad när vi kom till dagis så det kändes skönt.... Whille var lycklig som vanligt med att få gå till skolan, härligt :-)


Näää... nu måste jag äta... *KURR KURR*




Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards