Direktlänk till inlägg 14 september 2008

Nyklippt gräsmatta och en massa grejande

Av Grynisen - 14 september 2008 16:45

Nu var det premiär även för mig. Idag klippte jag gräsmattan för första gången, Micke har ju gjort det två gånger tidigare. Jäklar vad ogräs det finns på ett visst ställe... Har fått tipset om ättika på tistlarna, så det ska vi testa. Nu ska de jävlarna dö *hehe*


Även bilen har fått sig en omgång av mig. Dammsugad, avtorkad inuti, tvättad och fin utanpå. Så skönt!!! Nu luktar bilen tom lite ny inuti igen, den är ju trots allt ett halvår, men än känns det lite. Halva Tylösand dammsugades upp från bagagen, vi fick ju med oss en del i bilen pga solstolarna i somras.


Micke har oxå kommit igång, och då gäller det att inte störa. Han kommer igång några gånger om året ***kors i taket*** och då gäller det att passa på :-) Hyllorna i tvättstugan är uppe, det är en hylla som inte är färdigfäst pga att det saknas mollyplugg. Men jag hoppas han fixar det sen. Dessutom har han grejat ute på huset idag, bättrat färg och lite annat.


Jag skulle oxå måla lite tänkte jag, men den äggskalsvita färgen hade torkat *suck* Så det blev inget för mig.... Jag fick istället dammsugat, vikt tvätt som hängt ute och lagat middag + nu en äpplekaka i ugnen.  Jag har även tänt ett Clean Cotton-ljus så det luktar så fräscht här hemma nu.


Det är ovanligt effektivt för att vara vår familj, iaf när det gäller oss båda. Micke är inte någon typisk "fixar-kille", och det är väl det jag saknar i den annars som kompletta mannen ;-)


Whille har oxå varit grymt duktig idag. I morse plockade han fram allt som han inte vill ha kvar i leksaksväg. Vi slängde allt trasigt, sen fixade jag två annonser på Blocket med bilar, tågbana, bilbana och en del annat. Nu hoppas jag att någon vill köpa det så Whille kan köpa sig nått nytt för pengarna!!!!

 
 
woll

woll

14 september 2008 17:44

Kul att jag inte är ensam om en man som inte är allt för händig, men däremot är han sååå komplett med allt annat.

http://woll.bloggagratis.se

 
Helén

Helén

15 september 2008 17:38

Det där känner jag igen så väl! Man kan få vänta i evigheter på att det ska hända något här hemma... den nya köksfläkten har legat i flera ÅR i kartongen!! Men jag ska inte klaga, vi hjälps ju åt med städning, tvätt, matlagning osv.

http://vardagsliv.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Grynisen

15 september 2008 19:19

>>>Woll... Man får vara glad för det lilla :-) Men ni ska ju bygga hus, något händig bör din man vara då ju ;-)

>>>Helen... Nä man ska ju inte klaga, man kan ju inte få allt. Men ibland hade det varit skönt med ett spontant ryck där det händer saker utan tjat ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Grynisen - 9 januari 2014 09:44

Ibland blir det tyst här på bloggen. Det har inte funnits tid eller ork att blogga tyvärr.... Jag har jobbat mig igenom hela jul och nyår då många andra varit lediga och jag valt att jobba så mycket jag kan. Det innebar att jag jobbade 19-31 december...

Av Grynisen - 21 december 2013 08:29


Nu på morgonen har jag gjort risgrynsgröt ;-) Idag är det min förberedelsedag inför julafton. Söndag o måndag jobbar jag... Så nu är gröten precis klar!!! Jag gjorde 10 portioner. Behövs det mer så gör jag mer på kvällen den 23, dan före doppar...

Av Grynisen - 17 december 2013 22:15


Mycket som ska fixas denna veckan.... självklart har jag åkt på en jäkla förkylning :-( Näsan har varit igång sen i fredags och idag har jag fått ont i halsen, rivig hosta och öm i kroppen....   *SUCKA*   Känns som om feber är på G..... men d...

Av Grynisen - 15 december 2013 07:30

Söndag och Edwin vaknade runt klockan 6. Vi låg kvar en stund men det var bättre att gå upp. Edwin hade ingen ro att mysa i sängen... Nu sitter vi i soffan, har tänt lite ljus och satt på Musikhjälpen på Svt. Där är det morgongympa just nu :-) Fri...

Av Grynisen - 13 december 2013 10:59


Idag gick vi upp tidigt, redan klockan 6. Det är tidigt i vår familj numera då vi sällan går upp innan klockan 7 (om inte Edwin anser att det är morgon tidigare såklart) Vi skulle på Luciamorgon på Edwins dagis *mys*   Det var ett jättefint litet...

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards