Direktlänk till inlägg 25 september 2010

Bilstolsjakt

Av Grynisen - 25 september 2010 18:55

Nu börjar jakten på ett nytt dyrt inköp, bilbarnstol till Edwin.

 

Den stora frågan är ju VILKEN STOL???

 

Vi har tidigare haft Britax och de har funkat felfritt.

 

Idag hittade vi den här stolen


  

Acta Graco Cosmic

 

Tyvärr skulle affären stänga så jag hann inte med så mycket mer än att titta. Men nu när jag har surfat och läst om stolen så visar det sig att den blev underkänd hos Vi Föräldrar i somras :-(

 

Tydligen så hade den lossat från sätet vid en test-krock. Stolen hade då åkt av sätet. Dock visar det sig, enligt Acta, att den inte monterats på rätt sätt. Framkanten av stolen hade monterats mot bilsätets rygg. Det blir då inte säkert med ett barn under 15 kg. Men monterar man rätt enligt Actas föreskrifter, så är den godkänd och tom överträffar de lagkrav som ställs...

 

Jag får kolla med affären och även titta vidare på Britax stolar. Det gäller ju att man köper och lägger pengarna på rätt stol

 
 
Elisabeth

Elisabeth

25 september 2010 21:01

Det börjar bli dags här också, har ingen aning om vad vi ska ha. Det gäller ju att investera pengarna på rätt stol då den ska hänga med lite längre :)

Kram

http://knytet.bloggplatsen.se

Grynisen

25 september 2010 21:06

Precis!!! Ska spana vidare nu i veckan så får vi se vad det blir för någon

Kram

 
Ingen bild

lillsis

26 september 2010 19:11

Hallå hej syster!!!
Vi va på barnens hus i dag, och såg att dom hade massa rea på sånna dära stolar vet ju inte va det va för märken eller nått men rea va det i alla fall :)tänkte i fall du ville kika :)

Puss

Grynisen

26 september 2010 19:25

Vart ligger det?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Grynisen - 9 januari 2014 09:44

Ibland blir det tyst här på bloggen. Det har inte funnits tid eller ork att blogga tyvärr.... Jag har jobbat mig igenom hela jul och nyår då många andra varit lediga och jag valt att jobba så mycket jag kan. Det innebar att jag jobbade 19-31 december...

Av Grynisen - 21 december 2013 08:29


Nu på morgonen har jag gjort risgrynsgröt ;-) Idag är det min förberedelsedag inför julafton. Söndag o måndag jobbar jag... Så nu är gröten precis klar!!! Jag gjorde 10 portioner. Behövs det mer så gör jag mer på kvällen den 23, dan före doppar...

Av Grynisen - 17 december 2013 22:15


Mycket som ska fixas denna veckan.... självklart har jag åkt på en jäkla förkylning :-( Näsan har varit igång sen i fredags och idag har jag fått ont i halsen, rivig hosta och öm i kroppen....   *SUCKA*   Känns som om feber är på G..... men d...

Av Grynisen - 15 december 2013 07:30

Söndag och Edwin vaknade runt klockan 6. Vi låg kvar en stund men det var bättre att gå upp. Edwin hade ingen ro att mysa i sängen... Nu sitter vi i soffan, har tänt lite ljus och satt på Musikhjälpen på Svt. Där är det morgongympa just nu :-) Fri...

Av Grynisen - 13 december 2013 10:59


Idag gick vi upp tidigt, redan klockan 6. Det är tidigt i vår familj numera då vi sällan går upp innan klockan 7 (om inte Edwin anser att det är morgon tidigare såklart) Vi skulle på Luciamorgon på Edwins dagis *mys*   Det var ett jättefint litet...

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15
16
17
18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards