Alla inlägg den 18 januari 2010

Av Grynisen - 18 januari 2010 16:45

  

Fliz geggar med kokosbolls-smet :-) Kladdigt värre!!!!


  

Whille håller på att köra smeten till kladdkakemuffinsen *MUMS*

Nu väntar vi bara på att Micke ska komma hem så vi alla kan fika på nybakade gottigheter :-D

Kladdkakemuffins

Du behöver:

  • 125 g smör
  • 2 ägg
  • 3 dl socker
  • 2,5 dl vetemjöl
  • 5 msk kakao
  • 1 msk vaniljsocker
  • 1 krm bakpulver

Gör så här:

Värm ugnen till 180 grader.

Smält smöret och låt det svalna. Vispa ihop ägg och socker med elvisp. Blanda torrvarorna och blanda ner i smeten. Till sist, tillsätt smöret. Vispa försiktigt till en jämn smet och häll smeten i muffinsformar. Provbaka en muffins i cirka 12 minuter, förläng tiden om den verkar för kladdig!

Lägg upp muffins i en skål och pudra över florsocker.

Receptet räcker till cirka 10 stora muffins.


Av Grynisen - 18 januari 2010 11:15

Efter nästan en hel veckas hostande så kände jag i fredags att nu får jag nog hålla hemma barnen. De båda har en vansinnig hosta och vanlig receptfri hostmedicin hjälpte ingenting :-( Så efter lite sökande efter en ny bra Vårdcentral att lista sig hos så hittade jag till sist ett kanonalternativ. Jag ringde dit vid klockan 10 i fredags och fick en tid för båda barnen till senare på eftermiddagen.


Det visade sig att båda barnen dragit på sig luftrörskatarr. Det är ju inget som är farligt, men hostan är ju jäkligt tuff. Läkaren skrev ut en bra hostmedicin, Cocillana-Etyfin. Det gäller ju att inte överdosera denna *HAHA* Både jag och syrran har råkat göra det vid tidigare tillfällen, man blir totalt golvad då ;-)


Whille som aldrig tar flytande medicin hade det lite jobbigt att behöva svälja. Men med lite Coca Cola i ett glas brevid så gick det jättebra. Hostmedicinen hjälpte faktiskt en hel del redan första natten. Sååå skönt!!!! Barnen som de tidigare nätterna hostat nästan oavbrutet sov så gott :-)


Barnen har varit mycket bättre i helgen, men jag valde ändå att hålla båda två hemma även idag, måndag. Whille har fortfarande ganska jobbig hosta och är även lite snuvig. Men jag hoppas att de båda kan gå till skolan imorgon eller onsdag. Det går åt rätt håll iaf, det får man vara glad för :-D

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards