Alla inlägg den 25 juli 2010

Av Grynisen - 25 juli 2010 08:51

Nu kommer det sådant där typiskt "mamma-snack", ja det är ju sånt där trist snack för de som inte har barn. Men jag måste... bara lite *ler*

 

Edwin har ju börjat med smakisar som ni vet sen tidigare. När man ger smakisar så blir det ju lite nytt i magen, för nu är det ju inte bara ersättning och bröstmjölk som går igenom mage och tarmar. Att få "vanlig" mat ställer ju till det lite i tarmen om man säger så *ler*

 

Jag märkte redan igår att Edwin behövde göra nummer två men han lyckades inte... Han kämpade några gånger sen gav han upp, eller om han kom av sig...

 

Idag vaknade Edwin tidigt och han har även sovit dåligt inatt. Jag och Edwin gick upp vid halv åtta, då hade jag försökt få honom att somna om en stund utan resultat. Vi gjorde morgonbestyren, ja ni vet, ny blöja, små pratande och gos. Sen var det dax för gröten... Jag tror Edwin åt tre eller fyra skedar sen började han försöka med nummer två igen.

 

Jag lyfte upp honom från stolen, tänkte att det skulle gå lättare, men icke...

 

Tillslut gjorde jag det som jag alltid fick göra med Fliz när hon var liten. Jag tog av blöjan och satte Edwin på toaletten, självklart höll jag i honom :-) Det märktes att det gjorde lite ont i rumpan på lillkrabban, han grät lite MEN han fick gjort nummer två. MIN DUKTIGA KILLE!!!

 

Precis samma sak fick jag göra med Fliz när hon var liten. Jag märkte alltid när det var dax, barn gör ju i regel någon grimas när det trycker på *ler* Fliz slutade ju med blöja när hon var runt 2 år, jag tror det hjälpte otroligt mycket med att toaletten då inte var något läskigt.

 

Nu är det ju inget som säger att detta kommer ske med Edwin, men han har iaf gjort sin debut idag *stolt mamma*

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards