Alla inlägg den 17 oktober 2011

Av Grynisen - 17 oktober 2011 14:23

Att vara hemma med en buse som inte är speciellt sjuk kan bli ganska trist.


När Edwin hade sovit färdigt och ätit lite lunch så klädde vi på oss och gick ut. Självklart började det småregna då :-(  Men Edwin hade sina skalkläder + fodrade stövlar på sig och jag hade skinnjacka och stövlar. Så det var bara att gilla läget istället!!!


Först var vi på tomten och lekte lite. Edwin körde Fliz gamla dockvagn, grävde och plockade sten. Jag fyllde på fågelfrön till fågelhuset. Helt otroligt vad mycket fåglar vi har här, så mysigt :-) Det dumma är att skatorna käkar upp väldigt mycket mat, och skrämmer även den mindre fåglarna...


  

 En talgoxe är det här (tror jag)


   En nötvecka :-)


När Edwin lekt en stund så gick vi en promenad. Åh vad han njöt av detta, promenad utan vagn, utan stress, utan krav. Edwin fick bestämma hur vi skulle gå och det gick så fint så :-)


   En glad unge på promenad :-)


Vi promenerade bara runt omkring i närheten av vårt hus. Ner för en lång backe, upp för en annan lång backe. Edwin stannade och plockade sten, hörde flygplan, såg nån bil.


   Den öde fotbollsplanen...


När vi promenerat en bra stund så styrde jag Edwin mot vårat hus igen. Då blev det lite hopp i studsmattan. Det var jättekul :-)


   Hopp hopp :-)


Riktigt mysigt trots höstruskigt ute. Nu ska jag ta och fixa lite middag för Whille och Fliz är hemma till klockan 16.



Av Grynisen - 17 oktober 2011 10:49

Jag tog fram städkompisen förut, snabeldraken :-) Jag har de senaste dagarna gått med sopborsten och borstat upp hö (efter marsvinen), sand och löv vid entrén och övrigt bös i huset. Men dammsugaren gör ju jobbet mycket bättre...


Så nu innan Edwin ska sova middag (är hemma idag för VAB för att se att Edwin är på topp, det ÄR han märker jag) så tänkte jag att dammsuga är lika gott.


När jag sen tittade in i storarummet så möttes jag återigen av detta:


 

Blir så trött *GAAAAH* Samtidigt är det ju ingen fara, han plockar ju inte ur DVD-skivorna som tur är. Men det här eviga plockandet och intryckandet i skåpet samtidigt som det blir en aning oordning...


Jaja... söt e han ju iaf, och jätteglad när han visar vad han har gjort :-)

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards