Alla inlägg den 5 december 2011

Av Grynisen - 5 december 2011 20:17

Fullt ös på en måndag, ja så har det känts idag iaf.


Edwin gick ju till dagis förra måndagen, efter öroninflamation och pencillinkur. Redan tisdagen började han hosta och sen har det bara blivit mer och mer. Edwin fick vara hemma torsdag och fredag, då var ju förhoppningen att han skulle må bättre som idag. Men icke.... Hostan är som krupphosta och flera kvällar har han fått lite feber, max +37,8 grader.


Jag är i valet och kvalet med läkarbesök eller ej. På dagarna är Edwin pigg och glad, men väldigt hostig. Men kvällen och natten är han varm och ännu mera hostig.


Idag har jag iaf gett Edwin Cocilliana Etyfin. Läste på fass i morse att barn som väger 13-15 kg får ta 1 ml. Det stog även barn från 2 år, men eftersom Edwin är stor för sin ålder och vägde i september 13,5 kg så kände jag att det inte är någon fara.


Jag tror att Cocillianan har hjäpt lite iaf, men som sagt fortfarande hostig så han nästan spyr + lite varm nu ikväll. Edwin har även fått lite Ipren ikväll, han har varit väldigt ledsen när han har vaknat...


Micke är hemma imorgon oxå med Edwin så får vi se om hostan lugnat sig mera....


 

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards