Alla inlägg den 25 oktober 2013

Av Grynisen - 25 oktober 2013 18:03

Äntligen är ett barn färdig för vintertiden :-) Dock undrar jag om det blir någon vinter med tanke på vädret som varit denna veckan. Vi hade ju +16 grader häromdagen :-D Inte riktigt normalt för en sen oktoberdag men jag klagar inte!!


Idag fyndade jag en Didrikson Overall till Edwin på XXL Sport och Vildmark. Hittade till REA-pris för bara 399 kr.... superbra :-) När jag kom dit fanns det EN overall kvar... en svart i stl 110. Å det bästa... det var ju precis den jag vill ha!!! Härligt med lite medvind


 

Didriksons Pryer Coverall är en komfortabel och funktionell overall för barn i fina kontrast färger. Pryer Coverall ger ditt barn ett väldigt hållbart, vattentätt och bekvämt skydd i alla väder.

Jätte praktisk overall som har justerbar längd som du efter säsongen kan göra en storlek större.

Pryer är tillverkad i slitstark nylon som tål all utelek på dagis.
Den har en smutsavvisande coating som också ger den en vattenpelare på >5000mm. Tydliga reflexer på huvan, ärmarna och benen.

Passar perfekt till höst- och våranvändning. Klä ditt barn efter temperaturen ute. När det är kallt passar det bra med ett ullunderställ och en fleece. När det är varmare i luften kan det räcka med superunderställ eller ullunderställ efter ditt barns fysiska aktivitet ute.

Har även köpt ett par vinterskor som jag hört gott om, Eskimo heter de. De verkar jättebra och bra till vinterlekt och slask. Passar bra i Göteborg *hihi*


 

Svarta och grå vinterkängor från Eskimo. Fodrade skoterkängor för barn med vattenavvisande skaft samt vattentät sula och nedre del. Sitter bra på foten tack vare det justerbara spännet och dragskon.


Slog även till med en superfin puffig jacka från Polarn & Pyret. Köpte en röd och Edwin kommer bli så jäkla fin ♥ Gillar ju färg på min lille kille :-)


 

Varm puffjacka i vind- och vattentätt material - Yttermaterialet andas mycket bra och har en vattenavvisande yta - Smidig vadderingen med mycket goda isoler ande egenskaper - Mönstrat innerfoder - Två fickor fram med dragkedjor i kontrastfärg - Avtagbar luva som är justerbar baktill för att inte skymma barnets sikt - Ärmsluten är reglerbara med kardborreband - Dragkedjan har ett skydd längst upp för att skydda haka och kind mot skav - Reflexer i 360 graders synlighet - Slutar vid stussen och är något längre bak - Impregneringen i denna produkt bygger på en teknik som är helt fluorkarbonfri i alla steg av tillverkningsprocessen.


Nu kan vi längta lite till minusgrader och kyla.... även om jag samtidigt känner att +10 grader funkar alldeles perfekt... :-)



        


  

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards