Alla inlägg den 17 november 2008

Av Grynisen - 17 november 2008 21:43

Tänk att jag för 6 år sen inte hade en aning om vad som väntade mig dygnet senare :-)


För sex år sen idag så hade jag gått över tiden 12 dagar *suck* Jag var så less på att ha en bebis i magen och jag längtade så otroligt efter att få möta individen som bott inom mig i mer än 9 månader :-)


Jag minns att den 16-17 november var Micke på en träningsutbildning i box aerobic. Micke vacklade och tvekade över att gå utbildningen pga att bus-bebis inte ville titta ut.... Men vi beslutade ändå att han skulle gå kursen, det finns ju telefon och taxi om förlossning skulle bli aktuellt. Det roliga var att när jag ringde till Micke på söndagen den 17 november så fick han nästan panik, hela kursen avstannade för att alla var så beredda på att "Mickes fru ska föda barn" *HAHA*


Iaf... Ingen bebis, inte ens en känning av att det skulle kunna vara på gång :-(


På natten till den 18 november runt klockan 2 vaknade jag av att jag hade ont i magen, det knep i magen på något sätt. Vet att jag då reagerade på att det kunde vara en värk. Men trött som jag var så orkade jag inte hålla mig vaken för att "klocka värkarna" utan somnade om *ler* Emellanåt fram till klockan 5 vaknade jag då och då av värkarna men det var inte jobbigare än att jag kunde somna om igen!


Ungefär från klockan 5 hade jag svårare att somna om... Jag tror fortfarande inte att värkarna gjorde det svårt att sova, det var mer fokus på att det är nog dax...


Jag väckte Micke efter klockan 6 om jag inte minns fel... Sa lite försiktigt att det är på gång. Då blev det fart på karl *ASG* Han ringde till farmor och farfar som skulle passa Whille. Samtidigt gick jag in i duschen, mest för att alla säger att det är skönt att duscha under värkarna.... Nja tyckte jag själv, ont gjorde det ju ändå.


Jag ringde till förlossningen runt klockan 7 och frågade hur långt det skulle vara mellan värkarna, och hur länge en värk skulle hålla på tills man fick komma dit. Det visade ju sig att jag hade ca 1 minuts långa värkar och de kom varannan till var tredje minut....


Vid halv tio var vi inne på förlossningen. Där fick vi ett rum, samma rum som jag födde Whille i :-) Där kopplades CTG för att kolla värkarna, pratade lite med barnmorskan om hur jag ville ha det osv...


Jag minns att jag och Micke gick i korridorerna lite, men värkarna gjorde så ont så jag bara ville gå och lägga mig.... *aj*


Sen är mycket i en dimma *HAHA* Jag och lustgasen blev bästa kompisar... Jag såg ut som en stridspilot som absolut inte kunde vara utan min syrgasmask *HAHA* Minns så väl när jag kände att nu är det inga vanliga värkar längre.... Sa till Micke, eller gapade kanske är rätt ord, att nu kommer bebisen. Han ringde på klockan och in kom barnmorskan som ganska direkt efter kallade in förlossningsstyrkan :-)


Jag tror jag krystade 10-15 min, sen klockan 12.08 föddes världens finaste flicka. Mycket medtagen och med navelsträngen två varv runt halsen. De fick klippa navelsträngen inne i mig pga att navelsträngen blev för kort eftersom den var flera varv runt halsen... Så när hon låg på min mage fick hon syrgas, hon masserades och frotterades, men fick strax efter fina värden.


Vi hade fått en dotter, Whille hade fått en lillasyster...


Min underbara fina Fliza, jag älskar dig så....

Av Grynisen - 17 november 2008 20:00

NJUTNING....


Värmen och ångan stiger....


Det är varmt...


Jag ryser av välbehag...


Fotbad, det är så rackarns skönt ;-)

Av Grynisen - 17 november 2008 18:20

Vi har precis ätit middag, ugnsstekt falukorv, potatismos och broccolli. Jättegott, och massor över som vi kan ha som lunchlådor i veckan. Sånt e bra :-)


Whille är iväg och åker skridskor med en kompis, medan JÄTTEAVUNDSJUKA Fliz är hemma. Hon har gråtit och fräst över att det är orättvist att inte hon kan få åka skridskor. Så nu har jag lovat att hon ska få göra det någon dag.... o jag som inte ens kan åka själv, och jag VILL INTE åka heller för den delen *hmmm*


Just nu sitter Fliz i badet, njuter av sin sista dag som 5-åring *ler* Hon är otroligt förväntansfull över att det är hennes födelsedag imorgon. Men hon har sagt att vi inte får sjunga imorgon, bara lämna present och säga grattis *ler*


Vi har även lämnat ut inbjudningskort till Fliz kalas på lördag. Om alla tackar ja blir det 14 tjejer *ryser* Oj oj oj.... Håll tummarna för att jag överlever den dagen *HAHA*



Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards