Alla inlägg den 20 mars 2008

Av Grynisen - 20 mars 2008 20:54

Så underbart skönt, och fötterna var verkligen värda detta!!!


Varmt vatten, underbart doftande fotsalt och sen avkoppling *njuta* Det är sååå skönt :-)


Nu ska jag antingen ta tag i städningen igen ELLER krypa ner i soffan och koppla av... *ler*


Vad ska man välja!?

Av Grynisen - 20 mars 2008 19:35

Stackars lille Eragon (ena marsvinet) Han har kliat och kliat, jag har smörjat med Aloe Vera för att lugna såren osv... Men igår fick jag nog, nått måste göras.


Jag kontaktade marsvinshemmet som jag köpte Eragon och Våfflan ifrån. Frågade vad det kunde vara och vad hon kunde ge för råd.


Med min beskrivning så kom vi fram till Ringorm... en svampsjukdom som är jäkligt jobbig. Jag åkte till marsvinshemmet idag och visade upp båda busarna. Visst är det Ringorm *suck* Så vi fick med oss ett speciellt schampo och en speciell rengöring till alla marsvinens saker.


Så nu har vi marsvinsgöra här framöver :-) Badning och storrengöring av bur + deras saker varannan dag i två veckor, därefter en gång i veckan i ytterligare sju veckor *PHUUUUU*


Jag badade marsvinen när vi kom hem, det är INTE lätt att hålla ett skrikande, rivande och sprattlande marsvin. Men det gick ändå bra... det jobbiga var att marsvinen skulle ha schampo i pälsen i ca 20 minuter. Samtidigt får de inte frysa för då kan de dra på sig lunginflamation.


Efter badning var det hårtorken som gällde, och de gillade det ganska mycket. Varm skön luft.... mysigt :-)


Nu sitter mina bus-herrar i buren, mumsar lite kål och verkar må ganska bra. Fortsättning följer :-)

Av Grynisen - 20 mars 2008 19:13

Nu städas det... eller inte nu precis, men det har städats ordentligt och imorgon fortsätter vi.


Jag fick ett ryck tidigare idag så jag körde igång med badrummet. Duschade väggarna, skurade badkaret, golvet, toalett och handfat. När man har städat såpass så är det ju bara att fortsätta, till Mickes stora glädje *NOT*


Så nu har vi röjt sovrum och massagerummet. Rensat ut en hel del saker, saker som man är så duktig på att lägga på hög och tänka att det behöver man säkert någon gång *HAHA*


Det blir nog ingen mer städning idag, tror jag :-) Ev tar jag storarummet i samband med Private Practice klockan 21. Det gäller ju att passa på medans man har energi

Av Grynisen - 20 mars 2008 11:14

GRATTIS LILLA-LILLASYSTER PÅ 15- ÅRSDAGEN!!!


MINNS DAGEN FÖR 15 ÅR SEN NÄR DU FÖDDES, SÅ NYFIKEN JAG VAR PÅ LILLA DIG!!!!


DU HANN BLI EN KNAPP TIMMA NÄR JAG FICK TRÄFFA DIG FÖRSTA GÅNGEN, SÅ SÖT LITEN TJEJA.


IDAG FYLLER DU 15 ÅR.... TIDEN GÅR!!!!! 

STORT GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN

Av Grynisen - 20 mars 2008 11:05

När jag hade lämnat barnen på dagis och skola så åkte jag iväg för att handla. Lika bra att få det gjort, det tyckte nog halva Göteborg oxå. Det var långa köer i mataffären, nästan lite känsla av dagen innan Julafton *hmmm*


Åkte även och köpte varsin påskpresent till Whille och Fliz. De brukar alltid få en liten sak i påskägget, just för att inte maxa med bara godis. Så idag köpte jag dem varsin Tamagotchi :-) De har tjatat om dessa små "djuren" ett bra tag men jag tycker de är så rackarns dyra. Men jag hittade Tamagotchi på Claes Olssons för 99 kr/st. Det är säkert inte den nyaste modellen, men den hette Tamagotchi version 4 och jag tror det funkar alldeles utmärkt. Jag vill ju se att de använder sakerna oxå...


Så nu är som sagt allt handlat som skulle handlas.... kanske någon liten komplettering som kommer ske. Men det får vi lösa då....

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards